تبریز؛

ساخت مجتمع فرهنگی هنری در خداآفرین

فرماندار خداآفرین از ساخت مجتمع فرهنگی هنری در این شهرستان خبر داد.

ساخت مجتمع فرهنگی هنری در خداآفرینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امینیان در نشست ادبی و تحلیلی ملامحمد فضولی و حکیم ابوالقاسم نباتی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع با زیر بنای 1250 مترمربع با 22 میلیارد ریال هزینه ساخته می شود.
وی استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان خداآفرین را فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت های هنرمندان و دوستداران فرهنگ در این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: خداآفرین در گذشته مهد شاعران و هنرمندان موسیقی سنتی بوده است و هنرمندان و فرهنگ پژوهان بومی برای معرفی ابعاد فرهنگی و هنری فراموش شده این شهرستان به نسل امروزی وظیفه سنگینی بر دوش دارند.
معاون فرهنگی، هنری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این نشست ادبی گفت: برای اصلاح اقتصاد و سیاست در جامعه راهی جزء راه فرهنگ و هنر وجود ندارد.
چمیده فر افزود: ملا محمد فضولی از شاعران برجسته و نوادری که به سه زبان فارسی، عربی و آذری شعر سروده و کلام و فلسفه را به اوج خود رسانده است، اما این شاعر آذری زبان به علل مختلف تا کنون ناشناخته مانده است.
وی حکیم ابوالقاسم نباتی را نیز مرید و رهرو ملا محمد فضولی خواند و گفت: در اشعار فضولی نماد فلسفه و نظم و در اشعار نباتی نیز نماد شور و جنون نمایان است.
در اولین نشست ادبی و تحلیلی شاعران آذری زبان؛ ملا محمد فضولی و حکیم ابوالقاسم نباتی که با حضور فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شهرستان خداآفرین برگزار شد از برخی فعالان این عرصه نیز تجلیل شد.
ملا محمد فضولی در سال 963هـ .ق در کشور عراق وفات کرده و آرامگاه وی در کربلا است و حکیم ابوالقاسم نباتی نیز در سال 1262هـ .ق در منطقه قره داغ درگذشته و آرامگاه وی در روستای اوشتبین در بخش سیه رود شهرستان جلفا قرار دارد.  
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار