رییس ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: حضور در نمازهای جماعت دانشگاه باید حداکثری باشد و مسئولان در نظام اسلامی باید پیش‌قدم در اقامه نماز باشند.

مسئولان در نظام اسلامی باید پیش‌قدم در اقامه نماز باشند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر علیرضا رئیسی در نشست شورای مرکزی ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه سبقت گرفتن در برپایی فریضه نماز بسیار خوب است افزود: حضور مسئولان در نمازهای جماعت اگر حرف‌وحدیث‌هایی هم دراین‌باره وجود داشته باشد بسیار مؤثر است زیرا مسئولان در نظام اسلامی باید پیش‌قدم در امر اقامه نماز باشند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: الگوهای خوب می‌توانند در ترویج فرهنگ اقامه نماز بسیار مؤثر باشند و ما می‌بایست در این زمینه الگوسازی کنیم و استادان و مسئولان بهترین الگو برای دانشجویان و کارکنان درزمینه اقامه نماز هستند.

دکتر رئیسی با اشاره به برتری پی‌درپی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درزمینه اقامه نماز در بین دانشگاه‌های استان گفت: چند سالی است که ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان دانشگاه برتر درزمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز شناخته می‌شود اما باید نسبت به خودمان سختگیرتر باشیم و هم درزمینه مسایل کمّی و هم درزمینه کیفیت بخشیدن به موضوعات فرهنگی اقامه نماز تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: دغدغه‌ای که درزمینه فرهنگی و اقامه نماز داریم، کمبود اعتبارات است که باید در اجرای برنامه‌ها با وسواس نگاه کنیم و خروجی کارها را ببینیم و سعی کنیم منابع را درجاهایی که اثربخشی آن بیشتر است هزینه کنیم و از بودجه موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی بر حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز تأکید کرد و گفت: همه دانشگاهیان و دانشجویان در انتخابات پیش رو شرکت کنند زیرا به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات باعث اقتدار نظام و تثبیت جایگاه ایران در جهان می‌شود.

 دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه نیز گفت: برنامه‌های ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بسیار مطلوب و منظم پیش می‌رود و انتظار داریم مسئولان دانشگاه در پویایی و استمرار برنامه‌های نماز به ما کمک کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی احمدی بابیان اینکه ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در همایش ائمه جماعات برتر دانشگاه‌ها که در مشهد مقدس برگزار شد در میان دانشگاه‌های بزرگ حرفی برای گفتن داشت افزود: برتری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اقامه نماز، نشان از نتیجه‌بخش بودن برنامه‌های فرهنگی در زمینه ترویج اقامه نماز با حمایت مسئولان دانشگاه دارد.

وی بابیان اینکه تربیت انسان یکی از اهداف اقامه نماز است اظهار داشت: نماز، با سبک زندگی رابطه مستقیم دارد و اگر نماز به‌طور مستمر برقرار باشد به گونه ایست که انسان را به سمت زندگی سالم پیش می‌برد.

احمدی به تجهیز مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: تجهیز مساجد و نمازخانه‌های شبکه‌ها، بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در حد مطلوب صورت گرفته اما باید درزمینه نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز نیز تلاش بیشتری صورت گیرد و ما سعی داریم مساجد دانشگاه را در رأس همه فعالیت‌های فرهنگی قرار دهیم.

وی گفت: هم‌اکنون ۳۰ امام جماعت جوان پویا و خوش‌ذوق در شبکه‌ها، بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، علاوه بر اقامه نماز جماعت به انجام کارهای فرهنگی نیز مبادرت می‌ورزند.

در این نشست هر یک از اعضای ستاد مرکزی اقامه نماز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درزمینه چگونگی ترویج اقامه نماز و حضور بیشتر مسئولان اساتید کارکنان و دانشجویان در نمازهای جماعت دانشگاه پرداختند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.