حمله سایبری "باج‌افزار" به ۱۵۰ کشور گسترش یافت

حملات سایبری بدافزار آژانس امنیت ملی آمریکا به ۱۵۰ کشور جهان گسترش یافت.

حمله سایبری
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ رئیس یوروپل از گسترش حملات سایبری به ۱۵۰ کشور جهان و آلوده شدن ۲۰۰ هزار مرکز به این بدافزار خبر داد.

بر این اساس، یک بدافزار قدرتمند که گفته می‌شود ساخت آژانس امنیت ملی آمریکاست، کل بیمارستان‌ها و شبکه بهداشت و درمان انگلیس و همچنین مجموعه عظیمی از شرکت‌ها در ده‌ها کشور دیگر از جمله اسپانیا را هدف حمله سایبری خود قرار داده است. اپراتورهای اصلی تلفن همراه در روسیه نیز هدف حمله سایبری این بدافزار قرار گرفته اند. شرکت راه‌آهن دولتی آلمان اعلام کرد سامانه‌های این شرکت روز جمعه، به دنبال حمله سایبری بی‌سابقه به هزاران رایانه در سراسر جهان، به یک بدافزار آلوده شدند. شرکت خودروسازی رنو در فرانسه اعلام کرد این شرکت نیز تحت تأثیر موج حملات سایبری بین‌المللی قرار گرفته است.

طبق اعلام کارشناسان امنیت سایبری، این بدافزار از نوع "باج‌افزار" بوده و پس از سلب دسترسی کاربر به رایانه خود، اطلاعات آن را هک کرده و در ازای برقرار کردن مجدد دسترسی کاربر به رایانه یا پس دادن اطلاعات از او باج‌خواهی می‌کند.

مبلغ باج درخواستی این بدافزار نیز بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار اعلام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۳:۴۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
ویندوزم که مال خودشونه خخخ
پس آپدیت ویندوزم فایده ای نداره اونم هرموقع بخواد اطلاعاتو میکشه بدون اینکه بفهمیم سیستم عامل بومی هم لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
خودشون ساختن خودشونم باس نابودش کنن
Saudi Arabia
حسین
۱۶:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
این هم روش جدید امریکا برای سرکیسه کردن کشورهای جهان. این نشان میدهد که هر کشوری باید یک اینترنت داخلی با مجاری امن برای خود داشته تا از دسترس هکرها ی خارجی در امان بماند ضمنا باید ویندوزها و ویروس کش های قوی داخلی توسط دانشمندان حوزه آی تی و سخت افزارهای مربوطه ساخته شود
آخرین اخبار