مهمترین مشکل در تداوم فعالیت های تولیدی فولاد شادگان تامین سنگ آهن و پایان اعتبار فاینانس این پروژه است.

مشکلات عدیده در تداوم فعالیت های تولیدی فولاد شادگان/ کارگران فولادی که بعد از افتتاح کارخانه بیکار می شوندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کرباسیان مدیر عامل سازمان نوسازی و توسعه معدن و صنایع معدنی کشور در حاشیه روشن کردن مشعل فولاد شایگان گفت: آینده کشور در توسعه و تولید است و ما دولتی ها و همه ملل باید این موضوع را در صدر کارهای خود قراردهیم.

وی در ادامه افزود: توسعه در صورت استفاده از ظرفیت های عملی محقق می شود و در این راستا از تمام سرمایه گذاران دعوت می کنم تا در منطقه شادگان سرمایه گذاری کرده و با رونق گرفتن صنایع پایین دستی در آینده شاهد بهبود وضعیت اشتغال در این منطقه باشیم.

کرباسیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و منابع و انرژی خوب منطقه شادگان تایید کرد: در سال 95 به ذخیره 400 میلیون تن آهن رسیدیم و یکی از مبانی توسعه در دنیا میزان مصرف فولاد است و پیش بینی می کنیم تا افق 1404 به مصرف نفری 350 کیلوگرم فولاد در کشور دست یابیم.

وی در پایان تصریح کرد: تا تیرماه سال 96،  2 طرح فولادی دیگر به بهره برداری می رسد و به مردم منطقه قول داد اگر ظرفیت فولاد به 4 میلیون تن برسد مشکل بیکاری جوانان شادگان حل خواهد شد.

اگر مسئولان از این پروژه حمایت نکنند مشخص نیست که این طرح در آینده ادامه پیدا کند

در ادامه مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت بسیار خوب شادگان برای تولید فولاد اذعان داشت: متاسفانه در سال های گذشته مشکلاتی در بسیاری از مناطق که زمینه و ظرفیت لازم را نداشتند مانند صنایع فولاد ایجاد شد، که اثرات منفی آن در بلندمدت مشخص می شود.

وی افزود: در چند دهه اخیر در منطقه شادگان با بحران خشکسالی روبه رو بوده ایم و در حال حاضر وضعیت بیکاری ما را رنج می دهد که بر اساس آمار بیش از 45 درصدجوانان شادگان بیکار هستند.

نماینده مردم شادگان در خانه ملت تایید کرد: به تمامی دانشگاه ها، مراکز فنی و حرفه ای و اداره کار شادگان سپرده ایم تا در تعامل مستقیمی با فولاد شادگان باشند و در صورتی که مسئولان از این پروژه حمایت نکنند مشخص نیست که این طرح در آینده ادامه پیدا کند یا خیر.

هدفگذاری 3و نیم میلیون تنی برای فولاد شادگان

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه این افتتاح تصریح کرد: استان خوزستان در 8 سال دفاع مقدس حداقل دفاع از کشور را به عهده داشت و در طول جنگ تمامی زیرساخت ها و امکانات خوب را از دست داد.

وی در ادامه افزود: شهرک صنعتی شادگان در این سال ها عملکرد موفقی نداشته اما امیدواریم با افتتاح فولاد شادگان، درآینده صنایع پایین دستی تقویت شده و شهرک صنعتی رونق بگیرد.

شریعتی اذعان داشت: در برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی شده تا تولید فولاد در این سایت به 3 و نیم میلیون تن برسد و امیدواریم بتوانیم در آینده اشتغال را در این حوزه تقویت کنیم.

مشکلات عدیده در تدام فعالیت فولاد شادگان

تفضلی مدیر عامل شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری از کسر ظرفیت های داخلی کشور گفت: فولاد شادگان یکی از 8 طرح فولادی کشور است که در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه به آن اشاره شده و برای اولین بار در بخش احیا فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل شرکت فولاد شادگان با اشاره به مشکلات موجود برای تداوم این طرح بیان کرد: مهمترین مشکل در تداوم فعالیت های تولیدی این واحد تامین مواد اولیه مورد نیاز یعنی سنگ آهن است و با وجود مکاتبات لازم هنوز دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است.

وی اضافه کرد: مورد دیگر موضوع فاینانس مربوط به فولاد سازی است که باید مسئولان توجه ویژه داشته باشند و لازم به ذکر است که تا به حال 16 ماه از اعتبار آن گذشته و فقط 20 ماه به اتمام آن مانده است.

لازم به ذکر است عده ای از کارگران شرکت فولاد شادگان در این مراسم تجمع کرده و نماینده آن ها به بیان برخی اعتراضات پرداخت.

مشکل بزرگ عده ای از کارگران این کارخانه پایان اتمام قراردادشان تا پایان اردیبهشت ماه 96 بود که نگرانی آنها از بیکار شدن برانگیخته است، همچنین تعدادی از جوانان بیکار شهر شادگان در این جلسه تجمع کرده و اعتراض خود را به مسئولان دولتی بیان کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار