جلیلی: چرا پس از نقض برجام از آمریکا شکایت نکردید؟ + عکس

سعید جلیلی در توییتر خود به بخشی از تعهدات برجام واکنش نشان داد.

واکنش جلیلی به وعده های برجامی روحانی+ توییت
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره ‌کننده هسته‌ای ایران در دولت نهم و دهم در پیام توییتری نسبت به اجرایی نشدن تعهدات امریکایی ها و عدم شکایت ایران از سوی تیم مذاکره کننده واکنش نشان داد.
 
سعید جلیلی در پست توییتر خود نوشت : " چرا وقتی به گفته خودتان آمریکا برجام را نقض کرد حتی نتوانستید شکایت کنید؟ چون بند 37 در برجام وجود دارد!".
 
واکنش جلیلی به وعده های برجامی روحانی+ توییت 

وی بارها پس از بدعهدی امریکا در برجام  نسبت به این بند اگر ایران از طرف مقابل به خاطر عمل نکردن به تعهداتش شکایت کند، ظرف 30 روز تمام قطعنامه های قبلی علیه خود ایران بر میگردد واکنش نشان داده است.

در این بند از برجام آمده : " متعاقب دریافت ابلاغ طرف شاکی، به نحو مشروح در فوق، به همراه توضیحی از تلاش‌های توام با حسن نیت آن طرف برای طی فرایند حل و فصل اختلاف پیش بینی شده در برجام، شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌بایست منطبق با رویه‌های خود در خصوص قطعنامه‌ای برای تداوم لغو تحریم‌ها رای گیری نماید. چنانچه قطعنامه فوق الذکر ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ به تصویب نرسد، سپس مفاد قطعنامه‌های سابق شورای امنیت سازمان ملل متحد مجددا اعمال خواهند شد، مگر اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد به نحو دیگری تصمیم گیری نماید. در چنین صورتی، این مفاد در خصوص قراردادهایی که بین هر طرف و ایران یا افراد و نهادهای ایرانی قبل از تاریخ اعمال آنها امضا شده باشد، دارای اثر عطف به ما سبق ندارد مشروط به این که فعالیت‌های صورت گرفته وفق اجرای این قراردادها منطبق با این برجام و قطعنامه‌های قبلی و فعلی شورای امنیت باشد. شورای امنیت سازمان ملل متحد، با ابراز نیت خود برای تصمیم گیری مبتنی بر ممانعت از اجرای دوباره و خودکار تدابیر در صورتی که ظرف این مدت موضوعی که موجب ابلاغ فوق شده است حل و فصل شده باشد، دیدگاه‌های طرف‌های اختلاف و هرگونه نظریه صادره توسط هیات مشورتی را ملحوظ خواهد داشت. ایران بیان داشته است که چنانچه تحریم‌ها جزئا یا کلا مجددا اعمال شوند، ایران این امر را به منزله زمینه‌ای برای توقف کلی یا جزئی تعهدات خود وفق این برجام قلمداد خواهد نمود."

 

عکس زیر بند 37 برجام را نشان می دهد که در فایل pdf وزارت امور خارجه منتشر شده است.

واکنش جلیلی به وعده های برجامی روحانی+ توییت 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
برجام یه کلاه بزرگ بود که شما مسئولان بر سر ملت از همه جا بی خبر گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۴:۳۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
برجام ننگ است
آخرین اخبار