استاندار آذربایجان شرقی گفت : با راه اندازی شهرک صنعتی پتروشیمی در استان صنعت این منطقه متحول خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در تبریز با تاکید بر اینکه با اتصال خط اتیلن شمال غرب کشور به پتروشیمی تبریز برای فرآوری صنایع پتروشیمی در استان نیاز به صنایع پایین دست خواهد بود، گفت: استان آذربایجان شرقی با ظرفیت های فراوان  می تواند با ایجاد شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی به قطب تولید تبدیل شود.
 
وی گفت: با بهره برداری از این خط انتقال تولید محصولات پتروشیمی در استان بیش از 4  برابر خواهد شد و باعث اشتغال زایی  و سرمایه گذاری فراوان در پایین دست صنایع پتروشیمی می شود که این امر نیازمند برنامه ریزی های لازم و ایجاد شهرک تخصصی را ضروری می سازد.
 
جبارزاده بر تشکیل گروهی تخصصی جهت مکان‌یابی شهرک صنعتی پتروشیمی تأکید کرد و گفت: این کارگروه با حضور متخصصان و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل شود تا این شهرک در مکان مناسبی که منافع بخش خصوصی را هم تأمین کند، احداث شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درسال گذشته برای حمایت از تولید و اشتغال در استان گفت: در یکسال گذشته با همکاری و تعامل صورت گرفته بیش از 100واحد صنعتی در استان از بحران خارج شده و به گردونه تولید بازگشته است و حل مشکلات این حوزه نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم از اختصاص اعتبارات جدید برای کمک به رونق اقتصادی و حمایت از واحد های تولیدی و صنعتی خبر داد.
 
بهبودی گفت : امسال برای رونق تولید و احیای واحدهای راکد و همچنین راه اندازی طرحهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد 20 هزار میلیارد تومان در کشور اختصاص یافته که حدود 5 درصد این رقم برای استان اذربایجان شرقی درنظر گرفته شده است .
 
به گفته وی ، 10 هزار واحد صنعتی در کشور از این تسهیلات که از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب پرداخت میشود بهره مند خواهند شد.
 
 بررسی بسته های پیشنهادی جهت ارتقای توان تولیدی و صادراتی صنعت سنگ استان ، پیشنهادهای اشتغال زایی و رونق کسب و کار در صنایع همگن خودرو و نیرو محرکه و بررسی موضوع سررسید تسهیلات بنگاه های کوچک و متوسط  و تبیین سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار