مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: تربیت انسان فرهیخته هدف والای آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید علی قاسمی در آيين تجليل از معلمان منتخب و جلوه های خاص ناحيه يك ساری گفت: ما معلمان در انجام وظايف شغلی بايد به فلسفه آموزش و پرورش بپردازيم و بدانيم ماهيت ذاتی ما چيست و بعنوان معلم به دنبال چه هدفی هستيم.

وی با بیان اینکه در اين محفل كنار هم قرار گرفتيم تا جمع ما به اجتماعي از حوزه تعليم و تربيت تبديل شود، افزود: ما بدنبال آن هستيم كه انسان های ارزشمند برای جامعه تربيت كنيم. در واقع تربیت انسان فرهیخته هدف والای آموزش و پرورش است.

مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: ما دانش آموزانی كه بهره ای از خواندن و نوشتن ندارند را به باغ علم و آگاهی می آوريم و به تربيت اجتماعی دعوت می كنيم. در حقیقت برای كشور سرمايه اجتماعی توليد کرده و همبستگی ملی ايجاد مي كنيم.

قاسمی ما با برنامه هاي مان به دانش آموزان ياد مي دهيم چگونه رفتار قانون مند داشته باشند، و خواسته ها، برخوردها، انتظارات و تعاملات با یکديگر و در برقراری همه اركان جامعه مطالبه رفتار قانونی داشته باشند.

مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: ما معلمان در انجام وظايف شغلی بايد به فلسفه آموزش و پرورش بپردازيم، بدانيم ماهيت ذاتی ما چيست و بعنوان معلم به دنبال چه هدفی هستيم.

وی گفت: برای اينكه نظام آموزش و پرورش پويايی داشته باشيم بايد نسبت به روش مديريت تغيير ايجاد كنيم. نگرش نسبت به دانش آموز، مأموريت آموزش و پرورش، شغل معلمی و رفتارهای معلمی نيازمند تغيير دانش و روش است.

مديركل آموزش و پرورش مازندران افزود: بايد تلاش كنيم در نظام آموزش و پرورش معلمين و كاركنان بهم اعتماد كرده و به یکدیگر احترام بگذارند. امنيت خاطر و آرامش روانی ايجاد كنيم و روشهای مديريتی خود را به سمتی ببريم تا جامعه تعليم و تربيت احساس آرامش كنند.

قاسمی با بیان اینکه آموزش بايد بر محور تربيت باشد، گفت: آموزش موقعی اثر بخش است كه تبديل به يادگيری شود و يادگيری يعنی تغيير رفتار.

وی آموزش را يكی از ابزارهای اصلی تربيت دانست که بايد نظام آموزشی بر محور تربيت همه جانبه انسا ن ها بچرخد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.