نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:دولتمردان مکلفند در همه زمینه‌ها شهروندان را در اولویت قرار دهند. وقتی روحیه اشرافی گری و تاجر مسلکی بر دولت حاکم باشد دیگر نمی‌توانند این مردم را ببینند.

بدون شک نقش بانوان در کشورمان بسیار کم نظیر است
به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در همایش بانوان امروز 24 اردیبهشت ماه اظهار داشت: نقش بانوان در کشور بسیار کم نظیر است و همه جوامع زمانی می‌توانند به آرامش، رفاه و محبت برسند که فرصت کافی برای بانوان جامعه فراهم باشد.

قالیباف با بیان اینکه استقلال و پیشرفت یک کشور در گرو منابع انسانی آن جامعه است، گفت: در حوزه نیروی انسانی هم باید از ظرفیت بانوان جامعه برای رشد و پیشرفت کشور به خوبی استفاده کرد.

کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ایفای نقش بانوان صحنه‌های متفاوتی دارد اما این اشکال بر دولت ها وارد است که از نقش بانوان در محیط‌های مختلف به درستی استفاده نمی‌کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین رسالت‌های بانوان تربیت نسل آینده است، متذکر شد: اما باید در نظر داشت که تربیت فرزندان تنها نقش بانوان نیست و آنان می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی و زمینه‌های مختلف حضور پیدا کنند اما متاسفانه این نقش امروز ضعیف انجام می‌شود.

کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد: لازم است از ظرفیت زنان در جامعه به خوبی استفاده شود چرا که در برخی عرصه‌ها مزیت نسبی بانوان از مردان بیشتر و اثرگذارتر است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بانوان ما شایستگی اثرگذاری در عرصه‌های مدیریتی را دارند، اظهار داشت: بنده در زمانی که در شهر تهران توفیق خدمت داشتم سعی کردم سهم زنان را در عرصه‌های مدیریتی افزایش دهم به طوری که امروز پانزده درصد مدیران ما در شهرداری تهران بانوان هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه بانوان می‌توانند در عرصه مسائل فرهنگی هم موثر و کارآمد باشند، گفت: بر این اساس نباید از این ظرفیت شایسته، کارآمد و منحصر به فرد غافل شد و ما در دولت مردم فضا را برای فعالیت بانوان، بیشتر از گذشته فراهم خواهیم کرد.

کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جامعه ما امروز بحران‌های اقتصادی فراوانی چون گرانی، بیکاری و رکود دارد که عرصه را بر مردم تنگ کرده است، تصریح کرد: امروز فشار زندگی در بخش قابل توجهی از خانواده ها به حدی زیاد شده است که مردم از زندگی‌شان لذت نمی‌برند و به تعبیری زنده هستند اما زندگی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ما یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کره زمین را داریم اما در مقابل 5 درصد منابع کره خاکی را در اختیار داریم، تصریح کرد: ما پنج برابر ظرفیت مادی نیروی جوان، خلاق و تحصیل کرده داریم اما ضعف مدیریت و عملکرد و همچنین توجه به یک قشر خاص باعث اختلاف طبقاتی در کشور شده است به طوری که اقلیت محدودی برخوردار هستند و جمعیت کثیری کم درآمد هستند.

قالیباف ادامه داد: مطابق با آمارها بخشی از جمعیت ما در نیازهای روزانه خودشان بیش از 12 برابر نسبت به خانواده‌ها کم درآمد هزینه می‌کنند و باید پرسید که چرا این اختلاف طبقاتی باید وجود داشته باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه این ضعف مدیریت در نگاه غلط اشرافی گری به وجود آورده است، گفت: متاسفانه بخشی از جامعه ما در فقر مطلق قرار دارند به طوری که دریافتی‌های آنان به اندازه هزینه‌هایشان نیست و چرخ زندگی‌شان به سختی می‌چرخد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از خانواده‌ها چون خانواده زنان بی‌سرپرست خانوار باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند بیان داشت: این زنان هم نقش مادری و هم نقش پدری را ایفا می‌کنند و در کنار تربیت فرزندان مسئولیت اقتصادی هم بر دوش آنان است.

قالیباف با ابراز تاسف از اینکه چرا دولتمردان تدبیر ویژه‌ای برای حل زندگی اقتصادی اقشار محروم ندارند، گفت: ما در دولت مردم مصمم هستیم که توجه ویژه‌ای به زندگی محرومان داشته باشیم و حتما این قشر جامعه برای حمایت در اولویت قرار می‌دهیم.

کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: بنده از گفتار برخی دولتمردان متعجب هستم که وقتی ما در برنامه‌هایمان تاکید می‌کنیم که برخی از خانواده‌ها نیازمند توجه فوری هستند و نمی‌توانند صبر کنند تا درآمد کشور افزایش یابد و رشد اقتصادی صورت گیرد، می‌گویند نمی‌شود و اینها وعده‌هایی که تا کنون نتوانستند به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه وقتی می‌گوییم این خانواده‌ها باید حمایت مستقیم شوند می‌گویند گرانی اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: چطور بودجه جاری دولت را در این سه سال سه برابر کردید اما وقتی بحث کمک  به خانواده‌ها می‌شود می‌گویید گرانی ایجاد می‌شود آیا حقوق‌های نجومی گرانی ایجاد نمی‌کند؟

قالیباف با اشاره به اینکه اولویت نظام جمهوری اسلامی توجه به محرومان و مستضعفان است، گفت: مهم نیست که خانواده‌های ایرانی چه دین، مذهب و سلیقه سیاسی دارند آنان فرزندان این سرزمین هستند و دولتمردان مکلف هستند در همه سیاست‌ها در اولویت قرار دهند.

کاندیدای ریاست جمهوری متذکر شد: متاسفانه وقتی روحیه اشرافی‌گری و تاجر مسلکی بر دولت حاکم می‌شود دیگر آنان نمی‌توانند زندگی افراد نیازمند را ببینند و فضای زندگی مردم نیازمند را به فضای دیگری تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در یکی از مناظره‌ها شاهد بودید وقتی کالاهای غیرقانونی را وارد کردند باز هم در همان جا از یک جوان بیکار در یک نقطه دوردست سوء استفاده کردند، تصریح کرد: آن جوان یک کارت بازرگانی موقت گرفته بود اما با آن کارت بازرگانی از آن خانواده و فرزند محروم سواستفاده کرده و بعد گفتند دختر وزیر مظلوم است و باید گفت که اگر دختر وزیر با آن درآمد مظلوم است پس آن خانواده که یک معلول دارد چه باید بگوید.

قالیباف با تاکید بر اینکه دولت مردم مثل گذشته خود را وقف مردم و به ویژه خانواده محروم و مستضعف خواهد کرد گفت: معنی استضعاف این است که حتما کسانی پیدا شده‌اند که حق این افراد را ضایع کرده‌اند و ما در دولت مردم این حق را به مردم برمیگردانیم.

کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت: هدف ما در انقلاب اسلامی این بود که مردم در سرنوشت خودشان در عرصه‌های مختلف اثرگذار باشند و جنسیت مبنای کار ما نیست و نباید فرقی بین زنان و مردان وجود داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا مشکلاتی که بر دوش مردم است کمتر شود و لحظه‌ای از این امر غفلت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید مجیدی
۲۳:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
قالیباف مرد عمل است
امیدوارم او رای بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود بر سردار سازندگی، قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
amirali
۱۹:۳۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
به امید خدا دکتر قالیباف نفر اول خواهند بود.درود بر دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
انتخاب درست = قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
خشایار
۱۳:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
خوب دیگه .سردار آخرین میتینگ هارو برگزار کن که انشالله باید بار سفر ببندیو تشریف ببرین طرقبه پیشه بستگان.خداحافظ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
بدون شک آقای دکتر قالیباف نفر اول انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
زنده باد دکتر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
قالیباف مرد عمل
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای کاش رای بیاره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
شهردارموفق کلانشهر تهران میتواند ناجی این کشور درزمینه رفع بیکاری , راه اندازی صنایع , احیای کشاورزی , فعالیت زنان , مبارزه با فساد و رانتخواری باشد.. مردم برای نجات کشور به ایشان فرصت بدهید