در شهرستان سمنان قریب به 135 موسسه و خانه قرآنی درحال فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان
حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: قرآن برای تمام ابعاد زندگی بشری برنامه جامع و کامل دارد لیکن اجرای سبک زندگی قرآنی ما را از گزند تمام بدی‌ها دور خواهد ساخت.

حجت‌الاسلام علی شکری افزود: عمل به آموزه‌های قرآن اهمیتی والا دارد لیکن باید این مقوله را در زندگی روزمره مردم مشاهده کرد از سوی دیگر این رسالت روحانیان و تشکل‌های قرآنی است که تعالیم الهی را به زبان امروزی برای مردم بازگو کرده و سبک زندگی اسلامی را از لابه‌لای آیات الهی استخراج کنند.

وی بابیان اینکه می‌بایست فرزندانمان را به رزق حلال، فعالیت در مسجد و تعلیم قرآن عادت دهیم، گفت: عمل به قرآن مشکلات جامعه اسلامی را رفع می‌کند.

شکری بابیان اینکه اسلام بهترین دینی است که برای تمام ابعاد زندگی راهنمای عملی دارد، تصریح کرد: مفاهیمی چون خانواده، اقتصاد، فرهنگ، جامعه مدنی و ... در قرآن مجید به‌کرات تکرار می‌شوند که بکارگیری آن‌ها قطعاً رسم‌الخط زندگی سعادتمند بشری را خواهد ساخت.

وی اظهارداشت: خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان تربیتی در جامعه است لذا تشکل‌های قرآنی می‌بایست در تعامل با خانواده، این مهم‌ترین رکن تربیتی جامعه، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد تربیت نسلی مؤمن، متدین و عامل به قرآن باشیم.

شکری با تأکید بر اینکه امروز در حوزه فرهنگ و اجتماع دچار بحران هستیم چون به‌ظاهر به قرآن توجه شده و از باطن به آموزه‌های این کتاب آسمانی غافل شده‌ایم، افزود: منابع کشور محدود است و اگر این منابع را درست مصرف نکنیم نسل آینده در معیشت خود دچار مشکل می‌شوند لیکن باید طرحی مدون در راستای رفع بحران‌های اقتصادی داشت چراکه این امر به تمام بخش‌های ما مثل فرهنگ ضربه می‌زند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.