کاندیدای ریاست جمهوری دورازدهم گفت: دولت به جای متهم کردن رقیبان پاسخ گوی اعمال خود باشد.

بیکاری یکی از دلایل بزه و آسیب‌های اجتماعی است/ وقتی حرف از اشتغال می‌زنیم آقایان مسئله دیوارکشیدن را مطرح می‌کنند/ دولت به جای متهم کردن رقیبان پاسخ گوی اعمال خود باشد/ دولت کار و کرامت به دنبال تجارت نیست
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشکاه خبرنگاران جوان؛سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در برنامه «پاسخ به سوال جوانان» که از شبکه سوم سیما پخش شده بود، در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شوید برنامه‌تان در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد و فسادهای اجتماعی چیست، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی یک معلولی‌است که علت‌هایی دارد و برخورد با این علت‌ها مقدم است.

وی افزود: اقداماتی که تاکنون انجام شده برخورد با معلول بوده است و خانواده کانون مهمی است که در آن شخصیت جوانان شکل می‌گیرد و می‌تواند جوان را از ‌آسیب‌های اجتماعی حفظ کند، یکی دیگر از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های جوانان حل مسائل اقتصادی است و جوانی که از روستا به شهر می‌آید وقتی بیکار است ممکن است به سمت بزهکاری برود که در جامعه یکی از مهم‌ترین بزه و آسیب‌ها بیکاری است.

رئیسی با بیان اینکه با حل مسئله بیکاری بسیاری از مشکلات جوانان و جامعه حل خواهد شد، اظهار داشت: داد ما این است که بیکاری آسیب‌های فراوان داشته و باید این مشکل را حل کنیم و مسئله دیگر مسائل فرهنگی‌است که برای کاهش آسیب‌های حوزه جوانان باید ادارات و نهادهای مسئول چهره‌های ماندگار ما را در صنعت، فرهنگ، دفاع مقدس را به جوانان بشناسانند تا برای جوانان الگوسازی شود.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این ستاد نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر دارد و با وجود آمار و ارقام بالا باز هم شاهد مواد مخدر در سطح جامعه هستیم و سوال من این است که چرا با این مسئله مبارزه نشده است، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر رئیس جمهور است و در زمانی که من در دادستانی کل کشور بودم به آقای رئیس جمهور گفتم که چرا جلسات این ستاد را برگزار نمی‌کنید و بعد از آنکه باز هم جلسات برگزار نشد از طریق دفتر رهبری توصیه شد تا جلسات ستاد با حضور رئیس جمهور برگزار شود البته جلسات ستاد برگزار می‌شد اما بدون رئیس جمهور و تا زمانی که من در دادستانی بودم دو بار بیشتر تشکیل نشد.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ یکی دیگر از اقدامات دولت در جهت مبارزه با مواد مخدر ایجاد مراکز بازپروری معتادان است که این کار به کندی انجام می‌شود و با کمک خیرین و مردم و تلاش دولت این مراکز باید ایجاد شوند تا به معتادین در جهت ترک مواد مخدر کمک کرد و معتقدیم اول باید در آسیب‌های اجتماعی با علت برخورد شود و پس از آن سراغ معلول برویم.

رئیسی در پاسخ به این سوال که برنامه شما در جهت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و همچنین برنامه اقدام فوری‌تان برای ایجاد اشتغال چیست، تصریح کرد: با آماری که مرکز آمار می‌دهد مبنی بر اینکه هرکس در روز یک ساعت کار کند شاغل است معتقدیم این آمار از نظر مردم قابل نیست و اشتغال ناقص است و عدد بیکاری را باید ۵ میلیون نفر حساب کرد و یک میلیون نفر از اینها تحصیلکرده هستند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بیکاری آسیب‌های فراوانی را ایجاد می‌کند و قانون صراحتاً اعلام کرده بیکاری باید از ۱۲درصد به ۸ درصد برسد و باید این قانون توسط دولت اجرا شود و با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که داریم می‌توانیم امر را عملی کنیم و ما در ظاهر می‌توانیم اشتغالزایی بسیاری داشته باشیم و همچنین در فضای مجازی و برنامه نویسی اقدامات بزرگی را می‌توان انجام داد و بعضی از حوزه‌های پیشران مانند مسکن و کشاورزی می‌توانند امکان خوبی برای ایجاد اشتغال باشند.

رئیسی با بیان اینکه اگر تنها دو نفر از بزهکاران بانکی بدهی خود را پرداخت کنند تمام وام‌های ازدواج پرداخت خواهد شد،‌گفت: در این دولت نقدینگی سه برابر رشد داشته و اگر بخشی از آن به سمت تولید می‌رفت اکنون اشتغال فراوانی ایجاد می‌شد و در حال حاضر این پول به ۵۰۰ هزار میلیارد وام تبدیل شد که این وام‌ها در اختیار عده‌ای بدحساب بانکی‌است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خود در دولت کار و کرامت اظهار داشت: در بحث ایجاد اشتغال می‌توان با تعاملی عزت مندانه و تعامل سازنده با کشورها سرمایه گذار خارجی را جلب کشور کنیم اما نه به این صورتی که دولت تمام نگاهش را به بیگانگان و غربی‌ها داشته است. دولت کار و کرامت تجارت نخواهد کرد و افرادی که در دولت هستند کار اقتصادی نمی‌کنند و به دنبال شرکت‌ها نیستیم بلکه شبانه روز کار می‌کنیم تا برای جوانان شغل ایجاد کنیم و البته نه هر شغلی؛ شغلی که در خور شخصیت جوانان و بانوان کشورمان باشد. برخی شعار نکاشتن در کشور می‌دهند ولی ما معتقدیم می‌کاریم و قطعاً سبز خواهد شد.

وی با بیان اینکه به جای پاسخ گویی به مردم به ما تهمت می‌زنند، اظهار داشت: ما تا زمانی که حرف از ایجاد اشتغال می‌زنیم به ما تهمت می‌زنند و به جای پاسخ‌دهی آقایان تهمت‌های فراوانی را نسبت به ما می‌گویند در صورتی که آقایان باید اعلام کنند که چه کرده‌اند و چه کاری کاری می‌خواهند انجام دهند و نباید مدام رقیب هراسی کنند و مردم را از اینان بترسانند.

رئیسی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در مورد  برنامه‌هایش برای ایجاد مسکن جوانان تصریح کرد: ما وقتی به جوانی می‌گوییم چرا ازدواج نمی‌کنی به دنبال مسکن و اشتغال است، در برنامه‌های ما گسترش خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی وجود دارد که باید این اقدام صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ باید اجاره مسکن را برای جوانان تسهیل کنیم و اکنون ۵۰۰ هزار نفر در صف وام ازدواج هستند که اگر تنها دو نفر از بدهکاران بانکی بدهی خود را پرداخت کنند، وام‌های این عزیزان پرداخت خواهد شد و یکی از اقدامات اصلی ما مسکن سازی خواهد بود چرا که این اقدام باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم می‌شود و اکنون ما ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج داریم و با حرف نمی‌توان آنها را به ازدواج راغب کرد و برخی در کشور شعار جوانان را می‌دهند و ما در دولت می‌بینیم که چند درصد جوانان حضور دارند.
 
** کاهش تورم به دلیل وجود رکود است/ رکود رکورد زده

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که روند کاهشی تورم تا چه اندازه بر سطح زندگی مردم تاثیر گذاشته است گفت: اگر تورم پایین است به دلیل وجود رکود در کشور است ،‌اگر رکود نباشد و چرخهای اقتصادی کشور فعال باشد تورم در این عدد باقی نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: البته تورم باید پایین بماند اما باید پولی که خلق شده را به طرف تولید سرازیر کنیم چرا که اگر این پول به طرف دلالی برود کشور آسیب های فراوانی می بیند.

رئیسی با بیان اینکه تقدینگی به وجود آمده قدرت خرید مردم را کاهش داده است اظهار داشت: اگر چرخهای حرکت اقتصادی فعال شود و آرامش اقتصادی بر کشور حاکم گردد و تورم حفظ شود خوب است، اما این رکودی که الان ایجاد شده و رکورد هم زده برای همه روشن است.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یاد آور شد : دولت اعلام می‌کند ما از رکود عبور کردیم در حالی که 4 تا از وزرای خود دولت طی نامه‌ای به رئیس جمهور عنوان کردند که رکود مشکل اساسی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه باید با مردم با صداقت صحبت کنیم اظهار داشت: آقای روحانی در دوره ریاست جمهوری شان گفتند اعداد و رقم برای ما مهم نیست بلکه باید به جیب و سفره مردم نگاه کرد، به نظرم بهتر است سری به بازار بزنند و از قیمتها باخبر شوند.

رئیسی با بیان اینکه قیمت اقلام خوراکی افزایش پیدا کرده است و سفره مردم کوچکتر شده گفت: شعاری که داده شد ملاک ما سفره مردم است و نه جیب آنها، اتفاق نیفتاده اما می‌تواند این اتفاق بیفتد البته زمانی که بتوانیم نقدینگی را مدیریت کنیم.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اعلام اینکه نقدینگی 3 برابر شده و این نقدینگی تنها به جیب چند نفر بد حساب بانکی رفته گفت: باید برای حل این مشکل راهکارهایی در نظام بانکی ایجاد کنیم که این مشکل حل شود البته ما برای حل این معضل برنامه داریم.

** مسئله ما معیشت مردم است

وی با بیان اینکه وقتی ما از وضع معیشت مردم صحبت می‌کنیم آقایان به ما تهمت و افترا می‌زنند گفت: وقتی می‌پرسیم چرا وضع مردم بدتر شده آقایان به جای جواب اتهام زنی می‌کنند در حالی که مسئله ما معیشت مردم است.

رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دسته‌بندیهای سیاسی را تا چه اندازه قبول دارید گفت: جناح‌بندی‌های سیاسی یکی از معضلات کشور است ،‌معتقدم اگر توفیق تشکیل دولتی توسط ما ایجاد شد دولت ما دولت فرا جناحی خواهد بود و در چند سالی که خدمت کرده‌ام نیز هیچگاه تیمی و اتوبوسی وارد و خارج نشدم و سعی کردم از نیروهای توانمند استفاده کنم.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ملاک دولت ما ملاک دولت مهدوی یعنی کارآمدی و تقوا خواهد بود گفت: برای من اصلاح طلب خط امامی همانقدر ارزش دارد که اصولگرای خط امامی، ضمن آنکه آنچه که برای بنده خط قرمز است انحراف و فتنه است و بنا دارم در دولت کار  و کرامت از تمام افراد کار آمد استفاده کنم.

وی در ادامه به مناظره های انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در مناظره‌ها شاهد برخی از بداخلاقی‌ها بودیم که اصلا ربطی به موضوع مناظرات نداشت و آقایان به جای اینکه برنامه‌های خود را ارائه دهند نکاتی خارج از چارچوب را مطرح می‌کردند.

رئیسی اظهار داشت: می‌گویند مردم را با اتوبوس به اجتماع می‌آورید چرا به درک و فهم و انگیزه مردم اهانت می‌کنند ، اگر دیر متوجه صداهای اعتراض شوید عواقب بدی دارد و این موضوع نیز در طول تاریخ مشاهده شده است . کسانی که این اعتراضها را به هیچ انگاشتند و به آن توجه نکردند عواقب بدی در انتظار آنها بوده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما در کشور اجتماعات مردمی زیادی داشتیم گفت: در قضایای فتنه اجتماعات مردمی زیادی ایجاد شد که بسیار از شبکه های معاند گفتند مردم را با ساندویچ و آبمیوه به خیابان آوردند که در 9 دی متوجه شدند مردم حرف برای گفتن دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید حرف جوانان را بشنویم اظهار داشت: دیشب بعد از مناظره وقتی به ورامین رفتم جماعتی آمده بودند که بنده به زور از میان این جمعیت خارج شدم چرا اینها را نادیده می‌گیرید در حالی که این اجتماعات در واقع اعتراض به عملکرد و سیاست دولت است.

رئیسی افزود: همچنین عنوان می‌شود در این اجتماعات نبات بین مردم پخش می‌شود در حالی که از روزی که فضای انتخابات در کشور شکل گرفت بنده سعی کردم به هیچ عنوان در مجموعه آستان قدس رضوی حضور نیابم تا این مکان مقدس آلوده به دعوای  سیاسی نشود.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: همچنین بنده در جشن ولادت حضرت علی(ع) که برای سخنرانی به تهران آمدم حتی یک کلمه از انتخابات صحبت نکردم تا این جلسه مورد اتهام واقع نشود و سعی کردم از ابتدای ورود به انتخابات مقید به قانون و اخلاق حرکت کنم اما مطالبی که مطرح می‌شود سیلی از اتهامات است.

وی با تاکید براین که گروه‌بندیهای سیاسی مشکلی حل نمی کند گفت: ما می‌گوییم اشتغال اما آنها می‌گویند دیوار ما میگوییم بیکاران کار می‌خواهند اما آنان بحث از چیز دیگری می کنند در حالی که این موارد مسئله مردم نیست و بهتر است آقایان به مردم برگردند و مشکلات کشور را حل کنند.

رئیسی در پاسخ به این سوال که  برنامه شما برای پرداخت تسهیلات مکفی ازدواج به جوانان چیست گفت: معتقدیم وام ازدواج باید افزایش پیدا کند.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید مردم را به حساب بیاوریم و از آنها کمک بخواهیم چرا که گره مشکلات به دست خود مردم باز می‌شود گفت: در 4 سال گذشته نگاهی وجود داشت که طی آن به خارج از کشور چشم دوخته بودند ما باید با کشورهای همسایه و دنیا تعامل داشته باشیم اما نباید نگاهمان به این باشد که مشکلات ما توسط آنها حل خواهد شد.

وی گفت: در صورتی که توفیق خدمت پیدا کنم بر اساس قانون 500 هزار نفری که در صف دریافت وام ازدواج هستند وام خود را دریافت خواهند کرد  و در گام دوم در تعامل با مجلس خواهیم خواست که این مبلغ واقعی‌تر شود و در گام سوم نیز سعی خواهیم کرد که مسکن دائمی جوانان را فراهم کنیم.

رئیسی در بخش دیگری در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای راحت تر برقرار شدن ارتباط با جوانان دارید گفت:من برای ارتباطات مردمی احترام قائل هستم و براین اساس سعی کردم هر شب نماز مغرب را در مسجد اقامه کنم و در آن شب هم بدون هیچگونه مانعی با مردم ارتباط داشته باشم.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین یاد آوری شد : زمانی که در سازمان بازرسی بودم نیز به اکثر دانشگاههای کشور رفتم و سعی کردم خود را در معرض سوالات قرار دهم.

وی خاطر نشان ساخت همواره سعی کردم در مقابل نقدها مشوق نقادان باشم و نه تهدید کننده آنها، از یک طرف نگویم نقد پذیرم واز آن طرف الفاظی بکار ببرم که شایسته افراد نباشد.

رئیسی افزود: به نظرم کسی که خود را در معرض رای مردم قرار داده باید بعد از موفقیت بخشی از وقت خود را برای نشست با جوانان قرار دهد.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نگاهم به جوان نگاه تزئینی ،‌شعاری و استفاده انتخاباتی نیست گفت: برخی در 16 آذر به دانشگاه‌ها می‌روند تا سال بعد، در حالی که باید همواره به جوانان و مسائل آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه دولت باید هنرش این باشد که منزلت زن را حفظ کند و شغل و تفریح در شان زنان را به وجود آورد گفت‌: بنده سعی کردم حفظ منزلت را نسبت به همسر و دخترانم انجام دهم و در زمان خواستگاری هر دو دخترم زمانی که به آنها گفتم مهریه شما چقدر خواهد بود ؟آنها گفتند ما مهر شما و مادر را که مهر‌السنه است انتخاب می‌کنیم و بنده نیز هیچ دخالتی نکردم ضمن اینکه در بحث حجاب و انتخاب رشته‌شان نیز نظر دادم اما دخالت در انتخاب آنها داشته باشیم.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یک میلیون مسکن در سال ایجاد خواهیم کرد، گفت: در نظر داریم در سال یک میلیون مسکن را ایجاد کنیم و این کار را با مشارکت مردم در دستور کار قرار خواهیم داد و این از مواردی است که جوانان را به ازدواج تشویق می‌کند و البته در این راه باید بخش خصوصی را نیز فعال کنیم تا بتوانیم تولید انبوه مسکن را آغاز کنیم و تسهیلات را به مسکن سازان بدهیم و این برنامه‌ها برنامه‌های اقداماتی و عملیاتی است و نه تنها یک حرف.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مسئله ریزگردها و مباحث زیست محیطی گفت: یازده استان کشوری گرفتار مسائل ریزگرد یا آلاینده ها هستند.

رئیسی با اشاره به وجود مشکلات زیست محیطی که کارخانه آلومینوم اراک به وجود آورده بود گفت: آقایان بگویند مسئله ریزگردها قابل پیشگیری نبود؟ نمی توان با مردم این گونه برخورد کرد. لذا در خصوص مسئله اراک اگر می توانستند در حین ماندن کارخانه آلاینده ها را کم کنند و از سوی دیگر رفاه برای مردم ایجاد کنند و کارخانه به کار خود ادامه دهد اما باید اذعان داشت حق با مردم است.

**آقایان برای حل معضل به خوزستان می روند سه روز بعد همه چیز فراموش می شود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هواپیماها راه می افتند آقایان برای معضل به خوزستان می روند، سه روز بعد همه چیز فراموش می شود ادامه داد: در خوزستان مسئله ریزگردها را می توان از تهدید به فرصت تبدیل کرد به طوری که بحث کشاورزی و باغات می تواند بسیاری از تهدیدات زیست محیطی را به فرصت تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه دولت مسئولیت دارد با این قید که اول اقدامات لازم را پیرامون مسائل زیست محیطی انجام دهد و سپس به توسعه های دیگر بپردازد گفت: این کار باید توسط دولتمردان انجام شود و از سوی دیگر اگر گفته می شود مسئله ریزگرد به کشورهای همسایه مرتبط است باید اقدام انقلابی کرد لذا این کشور یک حرکت انقلابی و جهادی می خواهد اما به شما نشان دادیم که اهل کار جهادی و انقلابی نیستیم.

**این کشور نیاز به مدیریت جهادی و انقلابی دارد اما شما در 4 سال نشان دادید اهل این نوع مدیریت نیستید

رئیسی با اشاره به اینکه ما می گوییم آقایان! این کشور نیاز به مدیریت جهادی و انقلابی دارد اما شما در 4 سال نشان دادید اهل این نوع مدیریت نیستید گفت: اعتقادی به حرکات نمایشی و تزیینی ندارم لذا حفظ تالاب ها که ذخایر ارزشمندی به حساب می آید در دستور کار دولت کار و کرامت قرار خواهد گرفت.

**بستر و زمینه فساد اقتصادی در دولت است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مفاسد اقتصادی افزود: همه مردم از مسئله فساد اقتصادی رنج می برند به طوری که زمینه و بستر فساد در دولت است و نباید فساد را در مجلس و دستگاه قضایی دید.

وی با اشاره به اینکه اگر در نظام بانکی اقدام لازم برای جلوگیری از اختلاس و صدور اوراق بهادار نشود با مشکل روبه رو می شویم گفت: گردنه های دادن مجوز از بخش دولتی به بخش خصوصی که به آنها امضاهای طلایی می گوییم باید پایید و مراقب بود.

**فساد فرا جناحی شده است

رئیسی با اشاره به اینکه گفتن دزد دزد مشکل را حل نمی کند اظهار داشت: فساد فراجناحی شده و مردم از این قضیه گله مند هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دادن مجوزهای غیرقانونی، قاچاق کالا و تسهیلات بانکی غیرمجاز افزود: مردم از این اوضاع گله مند هستند لذا اولین کسی که باید در مسئله فساد حساسیت نشان دهد رئیس دولت است چه طور است وقتی می گوییم اطرافتان آلوده است بگوییم کنار بایستید لذا باید برای مقابله با فساد شفاف سازی کرد و اقتصاد کشور را باید به پای ویترین برد.

وی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی به منظور مقابله با فساد اقتصادی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا در کشور می تواند کاهش یابد، بانک، گمرک و ثبت سامانه جامع اطلاعاتی می تواند اقدام به شفاف سازی کند و این مسئله قابل اندازه گیری است. چرا سامانه جامع اطلاعاتی را فعال نمی کنند این سامانه جامع و کامل نیست و باید همه درآمدها در آن بیاید.

رئیسی با اشاره به اینکه سفر خارجی باید در چارچوب قانونی صورت گیرد گفت: بایدها ونبایدها در قانون نقض می شود، شرکت ها حیات خلوت دولت نیستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با پوشش شرکت ها به حیات خلوت دولت تبدیل شده است گفت: باید تکلیف شرکت های خصوصی دولتی را مشخص کرد لذا یک عزم و اراده جدی می خواهد تا مانع از این گونه اقدامات شد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما نباید مشکل اقتصادی آبرو بری داشته باشد خاطر نشان کرد: بعضا قاچاق را به سمت کوله بری می برند که این مشکل ما نیست مشکل این است که ده کانتینر جلوی چشم همه وارد می شود.

رئیسی با اشاره به اولویت های حوزه اقتصاد افزود: اولین اولویت بنده جوانان است که دغدغه کار و شغل دارند، به نظر من کار متناسب با کرامت برای جوانان مسئله مهم و قابل توجه است و دومین مسئله ازدواج است که باید زمینه برای تشکیل خانواده فراهم کرد لذا جوانان نباید دغدغه خاطر تشکیل زندگی داشته باشند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سومین اولویت که مربوط به مسئله مسکن می شود اظهار داشت: این حق برای جوانان از جمله حقوق بسیار مهم به حساب می آید لذا از بسیاری از جوانان سوال می شود که چرا ازدواج نمی کنند می گویند با کدام خانه ازدواج کنیم و این موضوع متاسفانه دغدغه جوانان شده است.

وی با اشاره به اینکه باید مشکل جوانان در این حوزه از سوی دولت به صورت سازمان یافته حل شود خاطر نشان کرد: برای مناطق مرزی برنامه هایی در نظر گرفته شده است لذا افزایش اشتغال یکی از این برنامه ها به حساب می آید.

** امروز بیش از 18 میلیارد دلار کالا قاچاق می شود

رئیسی با اشاره به اینکه مسئله قاچاق کالا در نقاط مرزی یکی از مشکلات این مناطق است افزود: متاسفانه یک فرد به دلیل نیاز خانواده کالا از آن سوی مرز می آورد که مشکل نیست مشکل 110 کانتینر پر قاچاق است که وارد کشور می شود که با آن برخوردی نمی شود. امروز بیش از 18 میلیارد دلار کالا قاچاق می شود و امکان مبارزه با آن وجود دارد اما این امر صورت نمی گیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مرز داران مجاهد و سلحشور باید برای جوانانشان ایجاد اشتغال کرد تا آنها قانع شوند افزود: برخی استان های غربی کشور نقاط خوب کشاورزی محسوب می شوند باید برای این مناطق صنابع تبدیلی ایجاد کرد و باید کشاورزی برای کشاورز صرف کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط مرزی صنایعی دارند که امروز با ظرفیت کامل می توان آن ها را فعال کرد ادامه داد: کارگران شرکت آلومنیوم المهدی در اهواز گله مند بودند لذا باید مشکل آنها را مرتفع کرد و یا اینکه مردم کرمانشاه از راه اندازی پالایشگاه در این شهر ناراضی بودند که باید به دنبال حل مشکلات مردم بود.

رئیسی با اشاره به اینکه باید صنایع تکمیلی را فعال کرد و مشکلات مردم را با سرمایه گذاری فعال و با نشاط و با اشتغال و کرامت حل کرد گفت: در نقاط غربی کشور ماموریت داشتم به طوری که دیدم زمینه های سرمایه گذاری بسیاری در آنجا موجود است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی تحت نظارت دولت باید فعال شود گفت: این امر می تواند سبب فعال شدن صنایع تبدیلی شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان عزیز ما می توانند زندگی با نشاط و هدفمندی داشته باشند افزود: اختیار دست شما است روز 29 اردیبهشت شما هستید که تصمیم می گیرید که چه کسی انتخاب شود یا نسبت به وضع موجود رضایت دارید یا نه.

رئیسی با اشاره به اینکه مشکلات زنان خانه دار، بازنشستگان، جوانان و دختران جویای کار را باور دارم ادامه داد: امروز هر عرصه ای که در دست جوانان باشد عرصه موفقیت کشور خواهد بود حضور جوانان عزیز نقش، تفکر و اندیشه آنها در جهت بالندگی کشور موثر است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت کار و کرامت با نیروی جوان کار را ادامه می دهد تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل شود اظهار داشت: با نیروی متراکم می توان کشور را به سمت و سوی مورد نظر برد این باور است لذا باید به جوانان میدان داد تا کار موفقیت و تلاش حاکم شود.

  انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.