سید مصطفی میرسلیم مشکل ریزگردها را فنی دانست و بر تعطیلی سد گتوند تاکید کرد.

مشکل ریزگردها در خوزستان فنی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سیدمصطفی آقا میرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سفر یک روزه خود به اهوازمشکلات زیست محیطی را یک موضوع فنی برشمرد و بیان داشت: چاره این مسائل نیازمند فعالیت های دقیق علمی می باشد.

وی درخصوص ریزگردها در خوزستان تصریح کرد: اکنون مشکل ریزگردها در این استان ریشه فنی دارد و چاره آن هم فنی است؛ از نظر من بین 3 تا 4 سال طول می‌کشد تا ریزگردها مهار شود و اگر کسی قول بدهد این موضوع ۶ ماهه حل می‌شود حرف غیرعلمی زده است.

میرسلیم در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که امروز (شنبه 23 اردیبهشت‌ماه) در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان اینکه من از سال 54 در دانشگاه بودم و کارم با مسائل علمی و فرهنگی است، اظهار داشت:‌ در سال 80 که در دولت آقای خاتمی بودم سخنرانی بسیار خوبی در خصوص ایجاد حساسیت نسبت به مسائل محیط زیست داشتم.

این نامزد انتخاباتی اذعان کرد:‌ ما اول باید به اشتباهات صورت گرفته اعتراف کنیم و اگر بخواهیم لجبازی کنیم، به جایی نمی‌رسیم؛ تکذیب جای ترغیب را نمی‌گیرد، اکنون باید مشکل ریزگردها را سریعا برطرف کرد که در بلندمدت به‌جز نهال‌کاری راه دیگری ندارد. البته اشتباهاتی مانند ساخت سد گتوند که نظام برای آن هزینه کرده، نیز صورت گرفته است که باید بدون رودربایستی آن را تعطیل کرد، این اشتباهات فنی به خود ما بر می‌گردد و ماباید مشکل آن را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در مناظرات سیاسی با کشورهای همسایه فعال نباشیم ضربه آن به خود ما می‌خورد، افزود: مثال آن بیابان‌زایی ناشی از رودخانه‌های دجله و فرات است که سرچشمه‌های این دو رودخانه در کشور ترکیه است. اگر از این مشکل جلوگیری نکنیم، تا سه سال دیگر با مشکلات بدتر و ریزگرد‌های متعددتری در استان‌های غربی کشور مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.