رئیس فدراسیون فوتبال گفت: 5 تیم ما با هزینه 45 میلیاردی به جام جهانی صعود کردند و این امر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی تاج درباره برگزاری مراسم  بدرقه تیم فوتبال جوانان و تیم فوتسال زیر 20 سال، اظهار داشت: بسیار خوشحالم زمانی که تیم جوانان قرار بود به بحرین برود با وجود مخالفت شورای برون مرزی با مسئولیت خودم این تیم را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردم. خوشبختانه در آن مسابقات هم پس از 16 سال سهمیه جام جهانی را کسب کردیم.
 
وی افزود: تنها صعود به جام جهانی مهم نیست و اکنون باید برای صعود از مرحله گروهی و کسب مقام برنامه‌ریزی کنیم. خوشحالیم که در تمام پنج رده تیم‌های ملی به جام جهانی می‌رویم. شاید این اتفاق تنها برای دو تا سه کشور اتفاق افتاده باشد. این افتخارات را تنها با هزینه 45 میلیارد تومانی به دست آوردیم. معنای اقتصاد مقاومتی همین است.
 
 
تاج درمورد وضعیت تیم ملی بزرگسالان گفت: با کی روش صحبت می کنیم و می‌خواهیم فضایی ایجاد شود که در جام جهانی از مرحله گروهی به مرحله بعدی صعود کنیم. این باید دستور کار باشد و شاید بتوانیم با برنامه‌ریزی این اتفاق را هم رقم بزنیم.
 
وی درباره عملکرد تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: خوشحالی دیگری هم دارم که باید برای این امر به رسانه‌ها تبریک بگویم. خوشبختانه با کمک رسانه‌ها و با کمترین امکانات سه تیم باشگاهی ما توانستند در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله دوم صعود کنند. خودم برای بازی آخر به تیم استقلال خوزستان کمک کردم چراکه بازیکنان این تیم اصلاً برای بازی با الجزیره آمادگی نداشتند. با این حال با تمام این سختی‌ها و با این شرایط تیم اعزام می‌کنیم و خوشحالم که نتیجه می‌گیریم. این روزها حال فوتبال خوب است و فوتبال ما شرایط مناسبی را پشت سر می‌گذارد. باید دست به دست هم بدهیم تا نابسامانی‌ها را رفع کرده و برای آینده پشتیبان داشته باشیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره ممنوعیت باشگاه‌های بدهکار از جذب بازیکنان خارجی، گفت: کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و سازمان لیگ مصوبه‌ای به باشگاه‌ها ابلاغ کردند که تیم‌های بدهکار تا زمانی که پرونده‌های‌ خود را در فیفا مختومه نکنند، نمی‌توانند بازیکن خارجی به خدمت بگیرد. طاهری نامه ای به ما تحویل داده و در این نامه اعلام کرده است که قرارداد ما با منشا، قبل از ابلاغ این مصوبه بوده و وی بازیکن خارجی نیست. سرپرست پرسپولیس تاکید کرده این باشگاه با منشا مدت هاست که پیش قرارداد داخلی بسته است. این نامه را در اختیار کمیته تعیین وضعیت بازیکنان قرار دادم که به آن رسیدگی کند.
 
 
تاج افزود: قانون برای تمام تیم ها یکسان است و قانونی را اجرا می‌کنیم که به نفع فوتبال کشور باشد. در قانون تمام افراد و باشگاه‌ها در یک خط قرار دارند. من، شما و باشگاه‌ها باید از این موضوع دفاع کنیم تا باشگاه‌های بدهکار پرونده‌های خود را در فیفا مختومه کنند. عقلانی و منطقی این است که باشگاه‌ها پرونده‌های‌شان در فیفا را ببندند و سپس به سراغ جذب بازیکن خارجی بروند.
 
وی درمورد اینکه آیا باشگاهی وجود دارد که در فیفا پرونده نداشته باشد، تصریح کرد: یک دوستی اخیراً اعلام کرد که نمی‌شود باشگاه پرونده مفتوح نداشته باشد. این حرف درست است. این امکان وجود دارد زمانی که شما الان اینجا نشستید، یک نفر برود از شما شکایت کند. تأکید ما روی پرونده‌هایی است که باز هستند و برای‌شان حکم صادر شده است.
 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت اردوهای سازی تیم ملی پیش از دیدار با ازبکستان اظهار داشت: تا پیش از دیدار با ازبکستان یک اردو در اتریش داریم و پس از آن هم با تیم ملی مونته‌نگرو یک بازی دوستانه برگزار می کنیم. در صورت پیروزی برابر ازبکستان صعودمان به جام جهانی قطعی می شود. برنامه داریم که در دیدار مقابل ازبکستان یا سوریه، از رؤسای اسبق فدراسیون فوتبال که در قید حیات هستند، تجلیل کنیم. به ‌هر حال آنها برای فوتبال ما زحمت کشیدند و اینکه تیم ملی ما به اینجا رسیده یا می‌تواند در همه رده‌ها بدرخشد، حاصل کار آنها بوده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار