وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در اراک از واگذاری مجدد هپکوبه بخش خصوصی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛نعمت زاده وزیر صنعت،معدن وتجارت درنشست خبری در اراک گفت: در رابطه با مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی  جلسات متعددی داشتیم که یکی از واحدها  هپکو بود که با کمک سازمان خصوصی سازی بالاخره به کسی که توانایی کار را دارد واگذار شدو به تدریج هم پیش می‌رود و من یقین دارم این واحد به شرایط مطلوب بازخواهد گشت.

نعمت‌زاده با بیان اینکه دربقیه واحدها بجز آذرآب  مشکل انتقال سهام نداریم  افزود:آذرآب را بخش خصوصی خریداری کرده ومشکلاتی داریم و امروز کار را دنبال می‌کنیم و با بانک‌ها مکاتباتی شده اما باید خودشان حرکت جدی‌تری انجام دهند زیرا در کشور کاربرای این کارخانه  هست .
 
وی اضافه کرد: بقیه صنایع خوشبختانه فعال هستند و مشکلی نیست، البته در ساوه طرح بزرگی را در رابطه با خودروسازی با مشارکت شرکت خارجی شروع خواهیم کرد و امیدواریم قرارداد این مشارکت منعقد شود.

وزیر صنعت،معدن وتجارت ادامه داد: صنایع متوسط و کوچک سال قبل موفق شدند تسهیلات نسبتا مناسبی را دریافت کنندو امسال هم کماکان طرح رونق تولید برای صنایع متوسط و کوچک ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: طرحی را  برای حمایت مالی از صنوف تولیدی ارائه کردیم که در دبیرخانه ستاداقتصادمقاومتی در تهران درحال بررسی است، همچنین طرحی برای بازسازی و بهسازی صنایع فرسوده دادیم که امیدواریم زودتر بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع انتخابات گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری و مسئولان تاکید داشتند که ما هرچه بیشتر پای صندوق‌ها ی رای بریم به همان میزان در سرنوشت کشور سهیم خواهیم بود و به همان میزان اقتدار ملی و انسجام ملی را نشان خواهیم داد.
 
قانون رفع موانع تولیدبرای ایجاد رونق است 
 
نعمت زاده  بابیان اینکه در صنعت رشد منفی بالای ده درصد داشتیم و الان حداقل به رشد مثبت چهار درصد رسیده‌ایم تصریح کرد:  قانون رفع موانع تولید در جهت این است که موانعی که در موارد مختلف هست برطرف و رونق ایجاد کند و با تصویب قوانین وتسهیلاتی که ایجادمی شود اقتصاد رونق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت  تسهیلات بانک‌های خصوصی کم بوده  خاطرنشان  کرد: درمصوبات هیچ بانک خاصی مدنظر نیست اما  این بانکها به جای پرداخت تسهیلات با نرخ رسمی، دنبال سودهای بیشتر هستندودر بخش‌های خدمات و غیره  ارتباطی به وزارت خانه صنعت معدن وتجارت  ندارد وظیفه بانک مرکزی است که دنبال کند و ما هم از این وضع راضی نیستیم.  

انتهای پیام/ج 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.