فدراسیون بسکتبال با وجود نیاز این رشته به رویداد های بین المللی بازی های همبستگی کشور های اسلامی را از دست داد.

اشتباه بزرگ فدراسیون بسکتبال در اعزام ملی پوشانبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که اکثر رشته های ورزشی در بازی های کشورهای اسلامی باکو به سر می برند،فدراسیون بسکتبال هیچ بازیکنی را به این رقابت ها اعزام نکرد.

علی توفیق،دبیر فدراسیون بسکتبال درباره این موضوع به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: فدراسیون بسکتبال 6 ماه پیش اسامی چند بازیکن را به بازی های کشورهای اسلامی اعلام کرد اما به علت اینکه این بازیکنان در حال حاضر درگیر بازی های سوپرلیگ هستند نتوانستند به این بازی ها اعزام شوند.

وی درباره ای اینکه جوانان را به این رقابت ها اعزام نکردند بیان کرد: به ما اعلام کردند که باید بازیکنان بالای 18 سال را به این مسابقات اعزام کنیم.به همین دلیل نتوانستیم هیچ بازیکنی را راهی این مسابقات کنیم.

رده سنی تیم بسکتبال  جوانان زیر 19 سال است و فدراسیون می توانست 4 تا بازیکنان را برای کسب تجربه بیشتر به این مسابقات اعزام کند.همان طور که فدراسیون والیبال این کار را کرده است.

فدراسیون بسکتبال از پیش می دانست که لیگ امسال تا چه زمانی طول می کشد و می توانست اسامی تیم جوانان را به بازی های کشورهای اسلامی اعلام کند.

برای ورزش حرفه ای مثل بسکتبال که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است افت دارد که نتوانسته 4 بازیکن را به راهی این مسابقات کند.

همچنین فدراسیون بسکتبال بارها اعلام کرده بود که در صورت مجوز حجاب بانوان،آنها هم به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی اعزام می شوند.اما در هیچ کدام از بخش ها بازیکنی به این بازی ها ورود نکرد.

بسکتبالیست های ایران در رده جوانان می توانستند ضمن کسب یک تجربه بزرگ در این رقابت ها حضور داشته باشند و حتی تیم های دوم و سوم ملی یا باشگاهی می توانستند با نفرات دوم و سوم خود در این رقابت حضور داشته باشند هرچند این موضوع بارها تکرار شده و این به دلیل روح کهنگی است که در فدراسیون رخنه دارد و شاید اگر یک جوان با انگیزه در فدراسیون حضور داشت این فرصت ها را از دست نمی داد و تمامی این رویداد های بین المللی فرصتی می شد برای پیشرفت جوانان بسکتبال ایران و دلیل دیگر اینکه در فدراسیون بسکتبال گاهی مسابقات اینچنینی را که برای کسب تجربه انجام می شود به جای فرصت آنرا تهدید برای میز های خود می دانند.

این در حالی است که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران بارها در این باره اعلام کرده بود که تیم های دوم و جوان اولویت حضور در بازی های همبستگی کشور های اسلامی است.

فدراسیون بسکتبال در سال های اخیر یکی از فدراسیون هایی است که با توجه به ریاست بلند مدت مشحون بسیار راکد و در سکون کامل بسر می برد و مسئولان ورزش هم در مورد این فدراسیون هنوز تصمیم خاصی نگرفتند.

 مسابقات کشورهای اسلادمی نمونه بارز ترس از جوانگرایی در بسکتبال است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار