وزیر کشاورزی افغانستان با رئیس عمومی بانک جهانی و فعالان بخش منابع طبیعی افغانستان دیدار کرد.

دیدار وزیر زراعت و مالداری با رئیس عمومی بانک جهانی

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله ضمیر کشاورزی افغانستان با شبهام چودری رئیس عمومی بانک جهانی و یک تعداد از دست اندرکاران بخش منابع طبیعی افغانستان به منظور حمایت از تطبیق استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی از طریق دستیابی به وجوه جهانی تغییر اقلیم دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: منابع طبیعی یکی از مهمترین بخش‌هاست که در بهبود معیشت و ارتقای درآمد مردم روستایی نقش ارزنده دارد. از سوی دیگر حفاظت، احیا، اصلاح و بهره برداری سالم از جنگل‌ها، چراگاه‌ها، نباتات طبی، حیات وحش و مناطق حفاظت شده نقش مهم را در بهبود محیط زیست، حفاظت و تنظیم آب و خاک، جلوگیری از آلودگی هوا، حفاظت تنوع حیات و غیره ایفای نقش می‌کند.

وزیر کشاورزی افغانستان افزود: به منظور بهبود و تنظیم بهتر منابع طبیعی کشور، این بخش به حمایت جدی نیاز داشته و جامعه جهانی باید این بخش را نه تنها در بخش ارتقای ظرفیت اداره و منابع بشری بلکه به طور مستقیم مورد حمایت مالی پایدار قرار دهند.

وی علاوه کرد که استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی در پنج سال آینده چارچوب بهتر را برای همه ما فراهم آورده و همه ما باید در سهم خویش تحت چتر این استراتژی مساعی مشترک نموده و بخش را حمایت نمائیم، در این راستا وزیر زراعت تعهد سپردند که از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نورزیده و بخش را مسئولانه رهبری و مدیریت خواهد نمود.

در این دیدار رئیس عمومی بانک جهانی تعهد گفت که بانک جهانی در نظر دارد تا بخش منابع طبیعی را مورد حمایت قرار داده و از وجوه بین المللی، وجه را در بخش تنظیم منابع طبیعی تخصیص داده و در آینده نزدیک برنامه‌های وسیع تنظیم منابع طبیعی را در چارچوب استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی ارائه نماید.

گفتنی است که مصطفی ظاهر رئیس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست، مسئولین و متخصصین بانک جهانی در آسیای مرکزی، نمایندگان ارشد دونرها (اتحادیه اروپا، بانک انکشاف آسیایی، همکاری انکشافی ایتالیا، برنامه انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا، همکاری انکشافی سویس، مرکز بین المللی انکشاف کوه ها و سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد) در این دیدار حضور داشتند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.