مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: این سازمان برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی را درجهت تحقق شعار سال 96 در راستای اقتصادمقاومتی- تولید و اشتغال در نظر گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر کشاورز راد  درباره برنامه‌های سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار داشت: این سازمان برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی را درجهت تحقق شعار سال 96 یعنی اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال در نظر گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که وظیفه ذاتی سازمان میادین و و ساماندهی مشاغل شهری به دلیل ارتباط گسترده آن با مشاغل و اصناف به طرق مختلف اهمیت به بحث تولید و اشتغال است، کمر همت برای تحقق این مهم با حمایت جدی از تولیدکنندگان بسته‌ایم.

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان یادآور شد: با همین هدف در سال قبل برنامه فروش کالای ایرانی طرح‌‌ریزی شد و به صورت گسترده‌ای انجام گرفت که با استقبال زیاد مردم روبرو شد.

کشاورز راد ادامه داد: امسال هم برنامه‌های متعددی مانند جشنواره‌ها و نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی برگزار می‌شود که باعث حضور بیشتر مردم و ترغیب آنها به آشنایی با گل و گیاه خواهد شد.

وی به میزان سرانه خرید گل و گیاه در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: به دنبال اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان، طبق آمار به دست آمده میزان سرانه خرید گل و گیاه در اصفهان بیش از سه برابر شده است.

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با اشاره به اینکه باید نحوه نگهداری گل و گیاه از سنین پایین به افراد آموزش داده شود، اضافه کرد: در همین راستا آزمایشگاه تخصصی گل و گیاه برای دانش آموزان مقطع تحصیلی دبستان در بازار گل و گیاه همدانیان احداث شد که در آن به دانش آموزان آموزش‌های علمی و تخصصی در رابطه با کاشت گل و گیاهان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه  گل و گیاه در افزایش شادی و نشاط در خانواده نقش مهمی دارد گفت: در آزمایشگاه تخصصی گل و گیاه، دانش‌آموزان به صورت عملی و بدون هیچ هزینه ای درس‌هایی که در مدرسه و تئوری آموزش دیده‌اند را انجام داده، سپس گل یا گیاهی که روی آن آزمایش انجام شده را با خود به منزل می‌برد.

کشاورز راد در پایان به شرح فعالیت‌های در حال اقدام برای حمایت از تولیدکنندگان پرداخت و اذعان داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان و دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان منعقد شده است، که بر اساس آن تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در گلخانه‌های دانشکده بر روی مشکلات تولیدکنندگان که توسط سازمان جمع‌آوری شده، درحال مطالعه و تحقیق هستند تا علاوه بر ارتقای سطح کیفیت و در نتیجه کاهش قیمت، در سال‌های آینده به بحث صادرات گل و گیاه برسیم.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.