ایلام؛

عبور خرید گندم از یک میلیون تن

اسماعیل اسفندیارپور گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون خرید تضمینی گندم به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید که به مرکزهای خرید تحویل داده شده است .

عبور خرید گندم از یک میلیون تنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،اسماعیل اسفندیارپور بیان کرد: خرید گندم تا پایان اردیبهشت ماه پارسال یک میلیون و 550 هزارتن بود و میزان خرید تا نوزدهم اردیبهشت ماه امسال نشان می دهد روند تولید و خرید مشابه پارسال است.
 
براساس مصوبه شورای اقتصاد، هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهاردرصد و افت غیرمفید 2 درصد، 13 هزار ریال (1300 تومان) و گندم دوروم (ماکارونی) 13 هزار و 300ریال (1330 تومان) خریداری می شود.
 
اسفندیارپور اظهار کرد: کشاورزان مدیریت مطلوبی برای غلبه بر علف های هرز و سایر عوامل خسارت زا دارند و چون گندم را با کمترین افت تحویل می دهند، دولت هرکیلوگرم گندم را 70 تا 80 ریال گران تر خریداری می کند.
 
وی افزود: اکنون برداشت و خرید تضمینی گندم در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج)، جنوب فارس، دشت عباس ایلام و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.
 
مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی پیش بینی کرد: امسال بیش از 14 میلیون تن گندم تولید و 11 میلیون تن خریداری شود که بیش از نیاز مصرف داخلی است.
 
وی عنوان کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته مسوولیت خرید گندم با شرکت غله و بازرگانی دولتی ایران و پرداخت پول گندمکاران با عاملیت بانک کشاورزی است.
 
براساس آمارها گندم ایران با توجه به کیفیت آن، به مصارف صنعتی (کارخانه های ماکارونی و شیرینی سازی)و نانوایی ها می رسد و بخش عمده تولیدات گندم کیفی مربوط به استان های جنوب فارس، خوزستان، جنوب کرمان و دشت عباس استان ایلام است.
 
پارسال دولت توانست از 14 میلیون و 590 هزار تن گندم تولیدی 11 میلیون و 525 هزارتن را به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری کند.
 
پارسال هرکیلوگرم گندم معمولی با نرخ 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم با نرخ 13 هزار و 68 ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید خریداری می شد.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.