استاندار یزد در دیدار با سفیر جمهوری کره گفت: پناهندگان استان یزد مانند دیگر مردم این استان از حقوق شهروندی برخوردارند و خوشبختانه تاریخ نشان داده است که در طول تاریخ ادیان مختلف زندگی مسالمت‌آمیزی در یزد داشته‌اند.

پناهندگان و اتباع خارجی در استان یزد از حقوق شهروندی برخوردارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد میرمحمدی،استاندار یزد در دیدار با سونگ هو کیم سفیر جمهوری کره به ایران گفت: پس از رفع تحریم‌ها روابط کشور جمهوری کره و جمهوری اسلامی ایران رو به بهبود رفته است،

میرمحمدی از سفیر جمهوری کره برای سفر به یزد و کمک به اتباع خارجی در این استان سپاسگزاری کرد و گفت: در کشور ایران حتی فرزندان پناهندگان غیرمجاز هم بنا به فرمایش مقام معظم رهبری از خدمات آموزشی و درمانی بهره‌مند هستند.

وی افزود: پناهندگان در استان یزد مانند دیگر مردم این استان از حقوق شهروندی برخوردار هستند و امیدواریم با مساعدت‌های بیشتر کشور کره بتوانیم خدمات وسیع‌تری در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

استاندار یزد بیان کرد: در استان یزد سوابق تاریخی به این‌گونه است که ادیان مختلف مسیحی و یهودی و زرتشتی در این استان، زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار مسلمانان داشته‌اند و همواره از تحمل و مهمان‌نوازی بالایی برخوردار بودند.

میرمحمدی یکی از ویژگی‌های زبانزد مردم استان یزد را مهمان‌نوازی آن‌ها دانست و گفت: استان یزد در زمینه‌های گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و گردشگران خارجی، استان یزد را یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری یزد به نقل از میرمحمدی نوشت: استان یزد ازنظر امنیت، مهمان‌نوازی و تنوع دیدنی‌ها برای گردشگران جالب‌توجه است و امیدواریم آقای سفیر و هیئت همراهشان فرصت لازم را داشته باشند که از دیدنی‌های استان یزد بازدید کنند زیرا مطمئن هستیم که علاقه‌مند خواهند شد که هرسال یک‌بار به این استان سفر کنند.

بازدید سفیر کره از مهمان شهر پناهندگان افغانستانی 

«سونگ هو کیم» سفیر جمهوری کره در دومین روز سفر خود به استان یزد با حضور در مهمان شهر پناهندگان افغانستانی شهرستان تفت از نزدیک با فعالیت صورت گرفته در این حوزه آشنا شد.

 سفیر جمهوری کره، «رضا زارع زاده»، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، «محمود ناطق» فرماندار تفت، «نگار گرامی» نماینده برنامه جهانی غذا در ایران و جمعی از مسئولین سفارت‌خانه جمهوری کره با حضور در مهمان شهر تفت از نزدیک با فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه آشنا شدند.

سفیر جمهوری کره همچنین با حضور در مراسم اهدای نمادین سبد غذایی به نماینده پناهندگان افغانستانی بر استمرار کمک‌رسانی جمهوری کره در این زمینه تأکید کرد.

«سونگ هو کیم» در سفر خود به شهرستان تفت از مدرسه پناهندگان مهمان شهر تفت دیدن کرد و از نزدیک با دانش آموزان و مسئولان این مدرسه گفت‌وگو کرد .

سفیر جمهوری کره که به همراه نمایند برنامه جهانی غذا در ایران به استان یزد سفرکرده است به بازدید از کارخانه آرد روشن رفت تا در جریان روند تولید آرد که بخش مهم سبد غذایی پناهندگان در کشور ایران را تشکیل می‌دهد؛ قرار گیرد. بخشی از هزینه‌های این سبد غذایی با کمک‌های اهدایی جمهوری کره تأمین می‌شود.

«سونگ هو کیم» و هیئت همراه در پایان سفر دوروزه خود به استان یزد با حضور در بافت تاریخی از مکان‌های گردشگری شهر یزد دیدن کردند.

گفتنی است سفیر جمهوری کره و هیئت همراه در اولین روز سفر خود به استان با استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد.

استان یزد کانون زندگی مسالمت‌آمیز اتباع پناهنده است

«رضا زارع زاده» مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: استان یزد تنها کانون زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در طول تاریخ نبوده است، بلکه این استان کانون زندگی مسالمت‌آمیز اتباع پناهنده با همشهریان یزدی است.

وی با ابراز خوشحالی از حضور هیئت دیپلماتیک جمهوری کره به ریاست سفیر این کشور در استان یزد؛ اظهار امیدواری کرد تا برنامه‌های مدنظر این هیئت در موضوع کمک به پناهندگان حاضر در استان یزد به‌خوبی محقق شود.

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: استان یزد امروز کانون زندگی همراه با آرامش اتباع پناهنده به‌ویژه پناهندگان کشور افغانستان با همشهریان یزدی است.

وی بیان کرد: امروز افتخار داریم که حدود صد هزار اتباع کشور افغانستان از همه خدمات رفاهی و شهری استان یزد مانند همشهریان استان یزد استفاده می‌کنند.

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری گفت: استان یزد در ارائه خدمات درمانی و آموزشی بالاترین سطح ارائه خدمت به پناهندگان را داشته است و امیدواریم سفر سفیر جمهوری کره منشأ خیر و برکاتی برای پناهندگان این استان باشد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.