سقفی که قرار بود مامنی امن شود تبدیل به معضلی بزرگ برای آبادانی ‌ها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مسکن مهر طرحی  برای خانه دار شدن قشرهای کم در آمد جامعه بود اما نه تنها متقاضیان را در شهرستان آبادان صاحب خانه نکرد بلکه مشکلات فراوانی را نیز برای آنها به وجود آورده است .
 
خانه های ساخته شده در قالب مسکن مهر در آبادان در حاشیه شهر قرار دارد و با مشکلات فراوانی رو برو است ،به طور مثال فکری برای امکانات گوناگون نظیر آب و برق و گاز و تلفن آنها نشده است.
 
در حال حاضر عده بسیاری از ساکنین مسکن مهر از نداشتن آب و برق افزایش قیمت‌های سرسام آور به عنوان بخش کوچکی از نامهربانی‌های مسکن مهرگله دارند .
 
در واقع سقفی که قرار بود مامنی امن شود تبدیل به معضلی بزرگ برای آبادانی ‌ها  شد.
 
برخی از افرادی که مجبور شدند با وجود تامین نشدن زیرساخت‌ها در واحدهای مسکن مهر ساکن شوند، نبود امنیت را  هم از بزرگ ترین مشکلات خود بیان می‌کنند.
 
در شهرستان آبادان با اینکه ده سالی  از اجرای طرح مسکن مهر می‌گذرد ، حدود پنج هزار واحد آن در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد ،به گونه‌ای که هیچ کس حاضر به سکونت در این خانه ها نیست.
 
یکی از ساکنان  مسکن مهر گفت:برق در واحد های مسکن مهر  مداوم در حال قطع شدن است  و آب با افت فشار بسیار بدی روبرو است علاوه بر اینها  در این نزدیکی  مدرسه ای هم برای بچه های ما وجود ندارد.
 
یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر آبادان گفت:اینجا وقتی باران می آید به مدت طولانی نمی توانیم از خانه بیرون برویم  یا وقتی کودکان میخواهند بازی کنند جایی برای بازی آنها وجود ندارد نه آسفالت مناسبی و نه دسترسی به مغازه و مسجد وجود دارد .
 
برخی شهروندان معتقدند موضوع مسکن مهر در برخی شهرها همچون تهران، آذربایجان، مشهد و یا تبریز به خوبی پیش  می‌رود اما در آبادان هنوز حتی یک متر آسفالت مناسب در این بخش نیست تا خانواده ها بتوانند زندگی راحتی داشته باشند.
 
طبق گفته مسئولان بعد از چند سال پیگیری حالا بودجه‌ای تزریق شده تا گوشه‌ای از این  مشکلات برطرف شود.
 
کاظم اصلانی رئیس اداره مسکن و شهرسازی آبادان در این زمینه گفت:پروژه  آماده سازی خیابان ها و مقاطع مسکن مهر آماده شده و اولویت آسفالت هم با مناطقی است که مردم در آن ساکن هستند .  
 
علاوه برکمبود امکانات مشکلات دیگری هم وجود دارد، از جمله این مشکلات  بالا رفتن درصد هزینه‌های ساخت و ساز است که همین امر باعث خواستار انصراف برخی از مردم از طرح مسکن مهر آبادان هستند.
 
یکی از ساکنین مسکن مهر آبادان گفت: سه سال پیش 50درصد حق اشتراک آب و برق را پرداخت کرده‌ام اما حالا که برای انشعابات به سازمان آب و برق مراجعه کردم آن را به روز حساب کرده و آب را از 500هزار تومان به یک میلیون وهفتصد هزار تومان رسانده‌اند.
 
دیگری گفت:کنتر برق و انشعابات آن به نرخ  روز حساب شده  است و این مبالغ برای خیلی از صاحبان مسکن مهر مشکل شده است .
 
بهروز طاهری رئیس اداره مسکن مهر آبادان گفت:طبق بند 12 ماده 17 اساس نامه تعاونی کسانی که می خواهند از مسکن انصراف دهند  باید یک شخص را به عنوان جایگزین معرفی کنند در غیر این صورت اعضای فعلی تا کسی را معرفی نکرده‌اند قادر به انصراف نیستند.
 
در حال حاضر از 5 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده در آبادان حدود 2 هزار واحد آن به علت نبود مشتری در بلاتکلیفی بسر می‌برند و در حالی که برای مسکن مهر آبادان هزینه‌های بسیار سنگینی صرف شده است اما این خانه ها به دلیل مشکلات فراوان در حال خاک خوردن هستند.
 
حالا باید منتظر ماند و دید تکلیف این 2 هزار واحدی که به گفته مسئولان بلاتکلیف است  و مشکلاتی که گریبان گیر ساکنین  این منطقه شده است به کجا می رسد.


گزارش از هدی دریس
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.