مقامات اسپانیا اعلام کردند شمار زیادی از شرکت های این کشور قربانی حمله ای سایبری شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات اسپانیا روز جمعه اعلام کردند شمار زیادی از شرکت های این کشور قربانی حمله ای سایبری شده اند.

یک ویروس پرقدرت وارد رایانه های بسیاری از شرکت های اسپانیایی شده و تا زمانی که مبلغ باج خواسته شده پرداخت نشود، سامانه ها را مسدود نگه می دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت مخابراتی «تلفنیکا»، که نخستین اپراتور مخابراتی اسپانیا است، در میان شرکت های مورد هدف ویروس دیده می شود.

به دنبال این حمله سایبری، شرکت «ایبردرولا» - فعال در زمینه تامین برق و گاز - و شرکت انتقال گاز «گاز ناتورال» تدابیر پیشگیرانه ای اتخاذ کرده اند.

مرکز ملی رمزنگاری اسپانیا روز جمعه بیانیه ای صادر و در آن اعلام کرد هشدار گسترده ای در خصوص حمله یک بدافزار که سیستم عامل ویندوز را مورد هدف قرار می دهد، منتشر شد.

در این حمله سایبری از ویروسی استفاده شده که یکی از نسخه های بدافزار «واناکرای» به شمار می آید. ویروس اطلاعات حساس کاربران رایانه ها را رمزگذاری می کند.

ویروس از طریق یک بدافزار در رایانه ها نصب شده و پس از مسدود کردن اطلاعات حساس موجود در آن ها، از کاربران در قبال رفع مشکل، باج‌خواهی می‌کند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار