مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در 21 مرکز مدفن متمرکز در استان روزانه دو هزار و 50 تن زباله دفن می‌شود که سهم تبریز از این میزان یک هزار و 50 تن زباله در روز است.

رورانه یک هزار و ۵۰ تن زباله در تبریز دفن می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حمید قاسمی در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان چهار هزار و 300 واحد صنعتی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: از این تعداد، 320 واحد صنعتی دارای تصفیه خانه است که امیدواریم سایر واحدهای صنعتی به تصفیه خانه مجهز شوند.
وی به مهار آلودگی هوادر تبریز اشاره کرد و گفت: تحقق توزیع سوخت‌های یورو چهار، پایش مرتب کیفی سوخت، اجرای طرح کهاب، اجرای ضوابط در خصوص معاینه فنی منجر به کاهش ۲۸ درصدی میزان غلظت ذرات در کلانشهر تبریز شده است.
وی با بیان این در استان 54 شهرک صنعتی وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد، 10 شهرک صنعتی دارای تصفیه خانه و فاضلاب است که در این شهرک‌ها یک هزار و 500 واحد صنعتی فعالیت می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به پسماند شهری اظهار کرد: در 21 مرکز مدفن متمرکز در استان روزانه دو هزار و 50 تن زباله دفن می‌شود که سهم تبریز از این میزان یک هزار و 50 تن زباله در روز است.
وی با اشاره به اهم برنامه‌های اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه، کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماندها از اهم برنامه‌های این اداره در سال‌های گذشته بوده است.
وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: تعیین نیاز آبی زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های حوضه آبریز، بررسی اثرات جاده میانگذر بر اکوسیستم، اجرای اقدامات حفاظت فیزکی در این خصوص صورت گرفته که در مقایسه‌ای که انجام شده نزدیک 2 متر کاهش داشتیم که پس از ارائه برنامه‌ها از سال 93 این روند تثبیت شده است.
قاسمی در ادامه با اشاره به مهار آلودگی هوا در تبریز اظهار داشت: تحقق توزیع سوخت‌های یورو 4، پایش مرتب کیفی سوخت، اجرای طرح کهاب، اجرای ضوابط در خصوص معاینه فنی منجر به کاهش 28 درصدی میزان غلظت ذرات در کلانشهر تبریز شده است.
وی با اشاره به توزیع فراورده‌های نفتی اظهار داشت: در سال 92، یک میلیارد لیتر مازوت توزیع می‌شد اکنون به کمتر از شش میلیون لیتر کاهش پیدا شده است که امروز کلانشهر تبریز در بین 8 کلانشهر، با 108 روز پاک رکورد دار کلانشهرهاست.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همچنین ادامه داد: راه اندازی مترو، نوسازی تعدادی از ناوگان حمل و نقل عمومی، بازسازی ناوگان حمل و نقل و افزایش فضای سبز نیز یکی دیگر از عوامل کاهش آلودگی هوا در تبریز است.
وی همچنین ادامه داد: البته نواقصی همچون فرسودگی و سن بالای خودرو، عدم توزیع کیفی بنزین، تأخیر در راه اندازی "ال ای زد" و فرسودگی نیمی از 900 هزار دستگاه خودرو در استان وجود دارد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.