تبریز؛

بررسی خسارت‌های سیل آذربایجان‌ شرقی در روستای صخره‌ای جراغیل توسط معاون رییس جمهور

خسارت‌های ناشی از سیل آذربایجان ‌شرقی روز جمعه با حضور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روستای جراغیل آذرشهر بررسی شد.

بررسی خسارت‌های سیل آذربایجان‌ شرقی در روستای صخره‌ای جراغیل توسط معاون رییس جمهور به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ زهرا احمدی ‌پور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ‌منظور بررسی خسارت‌های ناشی از سیل ماه گذشته در آذربایجان شرقی به  روستای صخره‌ای جراغیل واقع در آذرشهر رفت و وضعیت این روستا را از نزدیک مشاهده کرد.

وی در این بازدید، بعد از شنیدن توضیح محمدرضا علیزاده بخشدار مرکزی آذرشهر، دستورهای لازم را درباره رسیدگی به این روستا به او ابلاغ کرد و بازگشایی راه این روستای صخره‌ای را خواستارشد.

احمدی‌پور گفت: استحکام‌بخشی و سامان‌دهی با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رویداد «تبریز 2018»، گفت: تعدادی از منازل موجود در این روستای تاریخی می‌ توانند براساس برنامه‌های ”تبریز 2018" به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شوند.

روستای جراغیل یکی از روستاهای صخره‌ای زیبا و تاریخی در شمال‌غرب کشور است که که در 18کیلومتری آذرشهر واقع شده و هر سال گردشگران زیادی برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند. 

قدمت این روستا به 750 سال پیش می‌رسد و جنس مصالح به‌ کاررفته در آن سنگ‌آهک منجمد است.

یکی از زیبایی‌های این روستای صخره‌ای مسجد سنگی آن است که همچنان مورداستفاده اهالی و گردشگران قرار می‌گیرد و در وسط مسجد ستونی به‌قطر دو متر و ارتفاع دو و نیم متر قرار دارد که به‌صورت دستکند است و تمام مصالح به‌کاررفته در این مسجد نیز از سنگ‌آهک منجمد است.

سیل روز 25 فروردین به زیرساخت های فنی و خدماتی، مزارع و باغ های تعدادی از شهرستان های آذربایجان شرقی خسارت  وارد کرد و 43 کشته در شهرستان های آذرشهر و عجب شیر برجای گذاشت.
 

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار