معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: سال گذشته ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی کشور بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدباقر الفت در حاشیه همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: این تعداد به معنی اختلاف ابتدایی نبوده و شامل تمامی مراحل بررسی پرونده‌ها است.

وی افزود: تعداد پرونده‌ها با رشد به نسبت سال ۹۴ همراه است که در واقع به دلیل افزایش سطح آسیب‌ها رشد سالانه پرونده‌ها دور از انتظار نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عمده تمرکز فعالیت دستگاه قضایی را کاهش چهار آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و مسائل اخلاقی دانست و گفت: با تلاش صورت گرفته آمار طلاق توافقی در سال گذشته به نسبت سال ۹۴ یک درصد کاهش یافته است.

الفت تأکید کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی نیز اقدامات قابل‌توجهی برای مقابله با زمین‌خواری صورت گرفته و علاوه بر این نرخ رشد متوقف شده بسیاری از اراضی تصرف شده دولتی به نظارت دولت بازگشته است.

وی افزود: علاوه بر این تعداد پرونده‌های استعمال مواد مخدر نیز با کاهش همراه است و برای بحث مسائل اخلاقی اقدامات قابل‌توجهی در خصوص حجاب صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: در حال حاضر راه‌اندازی دادگاه‌های درمان محور مورد تأکید ما است و به دنبال این هستیم که با مجموعه این اقدامات با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.