رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تولید آبزیان استان کرمان از 970 تن به 2 هزار و 300 تن در حال حاضز افزایش یافته است.

افزایش 137 درصدی تولید آبزیان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: راه اندازی بزرگترین مرکز تولید و پرورش آرتیما در کشور با ظرفیت 3 تن مقام اول تولید و پرورش آرتیما در کشور و خاورمیانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تکثیر پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت 170 تن در قالب صدور سه مجوز در دولت تدبیر و امید از کارهای انجام شده برای توسعه فعالیت های شیلات  آبزیان است.

سعیدی گفت: در دولت تدبیر و امید  هزارو 313 فقره جواز تاسیس صادر و از ابتدا تا کنون 620 فقره با سرمایه ثابت 7 میلیارد و 984 ریال و اشتغالزایی 6 هزارو 650 نفر در دولت تدبیر و امید صادر شده است.

وی افزود: 52 باب مرکز جهاد کشاورزی  و استقرار بیش از 350 نفر نیروی کارشناس در این مرکز  ساماندهی شده اند.

سعیدی خاطر نشان کرد: آزاد سازی هزارو 200 هکتار اراضی تغییر کاربری شده بدون مجوز در قالب 3 هزارو 200 قطعه محصور با هدف جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز واقع در خارج از محدوده شهرها و شهرک ها و اراضی خارج از روستاهای دارای طرح هادی مصوب شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.