پروژه‌ی پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی طبس که قرار بود تا پایان سال 95 به بهره‌ برداری برسد،اکنون پس از گذشت 2 ماه از سال 96 تنها 50 درصد پیشرفت دارد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ پروژه‌ی پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی طبس که قرار بود تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد، اکنون پس از گذشت 2 ماه از سال 96 تنها 50 درصد پیشرفت دارد و دوربین‌های مداربسته‌ای که به دستور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در محل احداث این پروژه نصب شده نیز نتوانست بر پیشرفت مناسب آن تأثیری بگذارد.

پروژه پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی طبس در دی ماه سال ۱۳۹۳ با حضور دکتر نوربخش، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور و همزمان با سفر ریاست جمهور به استان خراسان جنوبی کلنگ زنی شد و قرار بود این پروژه در اسفند ماه ۹۵ به بهره برداری برسد اما همچنان در مرحله سفت کاری باقی مانده است.

این پروژه با برآورد هزینه ۲۶ میلیارد تومان از شهریور ماه ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و بر مبنای زمان بندی ارائه شده می بایست طی یک دوره ۱۸ ماهه به پایان می رسید،اما تاکنون پس از گذشت دوماه از پایان زمانبندی معین، تنها حدود ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دکتر فرزاد فیروزی رئیس تأمین اجتماعی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:فاز اول این پروژه ۹ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و در مرحله بعد و برای تجهیز پلی کلینیک نیز ۲۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که سازمان تأمین اجتماعی با توجه به پیشرفت مراحل کار این هزینه را پرداخت می کند.

وی عدم تحویل به موقع پروانه و همچنین واگذاری قطعی زمین به پروژه را از علل عدم تکمیل پروژه در زمان مقرر اعلام کرد، این در حالی است که به گفته خلیلی معاونت فرمانداری شهرستان طبس، در انجام این پروژه همکاری های لازم از هر جهت با سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است و تمام تلاش و توان شهرستان برای تسهیل فعالیت ها محقق شده اما در بعضی مواقع طی کردن روال اداری از ملزومات است و سازمان تأمین اجتماعی می بایست این روال را سریعتر انجام دهد.

وی با تأکید بر نیاز شهرستان به وجود پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی به واسطه حضور تعداد زیاد بیمه شدگان این سازمان در طبس،افزود:از ابتدای پروژه با تمام توان به رفع مشکلات و موانع کار پرداختیم و با وجود عدم امکانات در مکان معین شده، با تأمین اینترنت، فیبر نوری و دوربین های مدار بسته امکان مشاهده و نظارت مستقیم از سازمان تأمین اجتماعی کشور بر روی این پروژه را تسهیل کردیم.

خلیلی همچنین اشاره کرد در خصوص تأمین آب و برق موقت نیز کمک های مؤثری از سوی مسئولان محلی انجام شده و تا حد امکان، مراحل تسهیل شده است اما نیاز است اقدامات اداری زودتر انجام پذیرد.

معاونت فرمانداری شهرستان طبس با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه گفت: روند کار چشمگیر نبوده و از پیمانکاری با گرید یک انتظار می رود در صورت عدم شارژ مالی نیز بتواند پروژه را تا مدتی تأمین کند.

پیام بخشی طوسی شهردار طبس نیز در این خصوص گفت:برای صدور پروانه از سمت شهرداری طبس علی رغم اینکه طرف قرارداد به تعهداتش عمل نکرده بود اما پروانه موقت صادر و اجازه کار داده شده بود و به هیچ وجه فعالیت پیمانکار را متوقف نکردیم.

وی افزود:از کل مبلغ تعیین شده پروانه، ۲۵۰ میلیون تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر باقیمانده است که قرار است از محل دو درصد عوارض معادن تامین شود.

سجادی رئیس اداره راه و شهر سازی طبس نیز در این خصوص گفت: زمینی به مساحت ٤٣ هزار متر و با زیربنای 3 هزار و 500 متر مربع از سوی اداره راه و شهر سازی شهرستان طبس با کاربری بهداشتی- درمانی برای این پروژه در نظر گرفته شد و موقتا واگذار شد لذا مراحل اداری تحویل دائم تاکنون صورت نگرفته است.

اداره راه و شهر سازی شهرستان با مساعدت جهت انجام کار، مراحل واگذاری را تا حد امکان انجام و در نهایت در انتظار مدارک مورد نیاز از سوی تأمین اجتماعی است،این مدارک که شامل موافقت اصولی از وزارت بهداشت و درمان و گواهی تأمین اعتبار است تاکنون ارائه نشده است.

وی افزود:این مسئله تأثیری در روند کند کار نداشته و اداره راه و شهر سازی به هیچ شکل موجب توقف کار نشده است.

دکتر فیروزی رئیس تأمین اجتماعی استان وجود مشکلات نقدینگی در این پروژه را رد کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به پیشرفت کار هزینه ها را پرداخت می‌کند.

این درحالی است که از میزان ۹ میلیارد تومان برآورد هزینه تاکنون تنها در حدود ۳ میلیارد تومان پرداخت شده است و به نظر می رسد حداقل یکی از دلایل کندی کار

کمبود اعتبارات بوده است.

شهرستان طبس با داشتن حدود 17 هزار نفر بیمه شده و 3 هزار و 700 مستمری بگیر تأمین اجتماعی و تنها یک بیمارستان مربوط به این بخش، نمی تواند پاسخگوی نیاز این تعداد بیمه شده باشد لذا تسریع در انجام این پروژه یکی از نیازمندی های منطقه است که امید می رود در کنار دلسوزی و تلاش مجدانه مسئولان منطقه، با نگاه ویژه مسئولان کشوری ، هرچه سریعتر انجام پذیرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار