مولای من ،تن رنجور و خسته زمین تو را می خواند و چه سخت است بر ما انتظار فرجت .....

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ما عاشقان و منتظران کوی دوستیم، کجا جوییم نشان خانه دوست را...
با که گوییم حدیث تلخ هجران و انتظار؟
شکایت فراقت را ای یار به سوی که بریم ؟ آیا کسی هست که مضطرین را اجابت کند و دست نوازش بر دل منتظرمان کشد؟
ای منجی زمین، و ای زیباترین آرزوی هستی ،شعبان به نیمه خود رسیده و اشتیاق جهان، به دیدنت بی شکیب شده 
تن خسته و رنجور زمین تورو می خواند و در سایه دستان توست که  خصم فرو می نشیند و زمین آرام می گیرد .
بیا تا جلا یابد دلهای خسته از تاریکی به نور روی ماهت ؛مولای من آیا می شود بیایی؟ دلهای شکسته و خسته ی ما را مرهمی باشی.
ای نفست یارو مددکار ما                 کی و کجاست وعده دیدار ما

در انتظار یار
پیروان ادیان در این عقیده مشترکند که  زمانی که زمین را تاریکی و ظلم و بیداد فرا گیرد نجات دهنده بزرگ جهانی ظهور خواهد کرد و اوضاع نابسامان زمین را اصلاح خواهد کرد.
 امید به تحقّق این واقعه بزرگ نیروهای افراد را از رکود باز می دارد و آنان را از یأس رهایی می بخشد.
علی بن ابی طالب علیه السلام به پیروان خود سفارش می کنند: «در انتظار فرج قائم آل محمد باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید. به درستی که نیکوترین اعمال در پیشگاه خداوند متعال در حال انتظار به سر بردن است».
اندکی صبر که سحر نزدیک است
ولادت نور
طلوع فجر نیمه شعبان در سال 255 ق مقارن شد با تولد مولودی پاک از سلاله علی و زهرا.
لحظه ای که زمین و زمان  شاهد حضور عرشیان در آسمان بود که با زمزمه آیه «فَتبارَک اللّه اَحسن الخالقین» غرق در  تماشای زیباترین گوهر آفرینش بودند .
و تو چه زیبا هدیه ای بودی از سوی پروردگارت آنگاه که ملائک هله هله کنان تو را بر آغوش نرگس نهادند و چشم و دل پدر رابر این میلاد فرخنده نورانی کردند.
نام زیبایت را مهدی نامیدند
مهدی یکی از مشهورترین نام های حضرت است درباره علت نامیده شدن آن حضرت با این اسم، امام باقر(ع) می فرمایند: قائم آل محمد(ص) را به این خاطر مهدی می نامند که او مردم را به آن دسته از اموری که برایشان پوشیده است هدایت خواهد کرد.
 وی تورات اصلی و سایر کتابهای انبیاء گذشته را از یک مخفیگاه خارج خواهد ساخت. حضرت صادق نیز در این باره می فرمایند: به آن حضرت مهدی گفته اند چون او مردم را به امری که آن را گم کرده اند هدایت می کند.
کشور غرق در شادی در شب میلاد رحمت
در این شب خجسته مردم زنجان همسان دیگر محبان اهل بیت آیین های ویژه این روز را به جا می آورند برخی عزم سفر کرده خود را به کوی یار به مسجد جمع کران می رسانند تا آن لحظات نورانی را سفره نشین آستان مقدس ولی عصر(عج) باشند .
همزمان با مردم سراسر کشور استان زنجان نیز در این روز غرق شور و نشاط است
تزئین خیابانها و نصب چراغ های رنگی در کوچه پس کوچه های شهر ، نصب بنر ودست نوشته ، توزیع شیرینی وشکلات وشربت درخیابانهای زنجان آغازشده است وهرکسی به نحوی ارادت خود را به صاحب عصر (عج) نشان می دهد.
زنجانیها با برگزاری ایستگاه های صلواتی،پخش نقل و شیرینی و آذین بندی کوچه ها و خیابانها در جشن ائمه اطهار (ع) شرکت کرده و دین خود را به ائمه ادا می کنند.
گفتنی است این مراسم به طور ویژه امشب و فردا شب ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه در حسینیه اعظم زنجان  نیز برگزار می شود.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین تقی قرائتی به سخنرانی خواهند پرداخت و مادحین اهل البیت علیهم السلام آقایان جواد رسولی، جلیل محمدی و مهدی رسولی مدیحه سرائی و مولودی خوانی خواهند کرد.
گفتنی است این جشن پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ برگزار و صبح آدینه نیمه شعبان قرائت دعای پر فیض ندبه ساعت ۷:۳۰ توسط آقای مهدی رسولی در حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.