شرکت بوئینگ از وجود نقص فنی در موتور هواپیمای مسافربری جدید خود خبر داد.

تحویل هواپیماهای جدید بوئینگ به دلیل نقص فنی موتور به تاخیر افتادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ اعلام کرد پرواز آزمایشی هواپیماهای مسافربری جدید خود از نوع "737 مکس" را به دلیل نقص فنی موتور به حالت تعلیق درآورده است.

موتور هواپیمای "بوئینگ 737 مکس" محصول مشترک شرکت جنرال الکتریک آمریکا و شرکت سافران فرانسه است. 

بوئینگ ۷۳۷ مکس (Boeing 737 MAX) چهارمین نسل از هواپیماهای سری ۷۳۷ بوئینگ به شمار می رود که قرار است جایگزین محصولات سودآور قبلی این شرکت شود.

به نوشته رویترز، این اتفاق در حالی رخ داد که شرکت بوئینگ قرار بود تا چند روز دیگر اولین نمونه از این هواپیما را به یک شرکت هواپیمایی مالزیایی تحویل دهد.

اما اکنون با این اتفاق ناخوشایند مطمئنا پروژه ساخت این هواپیما که بوئینگ اعلام کرده بود جلوتر از زمانبندی انجام شده حرکت می کند، با تاخیر مواجه خواهد شد. 

طبق اعلام شرکت بوئینگ، نقص فنی موتور "بوئینگ 737 مکس" هیچ تهدیدی را متوجه سلامت مسافران نمی کند چراکه هنوز هیچ شرکتی از این هواپیما در خطوط هوایی خود استفاده نمی کند.

شرکت هواپیمایی آسمان ایران فروردین ماه سال جاری قرارداد خرید 60 فروند هواپیمای مسافری 737 مکس را در تهران با مقامات شرکت بوئینگ امضا کرد.

بر اساس این قرارداد، این هواپیما از سال 2019 به‌تدریج به شرکت هواپیمایی آسمان تحویل داده خواهد شد. 

مقامات بوئینگ درمورد اینکه نقص فنی موتور هواپیمای 737 مکس چه موقع برطرف خواهد شد اظهار نظری نکردند.

در حال حاضر، حدود 40 موتور برای نصب برروی این هواپیما از سوی بوئینگ تحویل گرفته شده اند اما به گفته مقامات این شرکت، قرار است به زودی برای بازبینی و رفع نقص فنی مشاهده شده به مقامات شرکت جنرال الکتریک یا سافران بازگردانده شوند.

از آنجاکه این دو شرکت نیز برخی قطعات موردنیاز خود برای ساخت این موتور را از شرکتهای دیگر تامین می کنند، مشخص نیست رفع نقص فنی مشاهده شده تا کی به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
فاز منفی نیست ولی اصلا خوشبین نیستیم ک این همه هواپیما خریداری شده رو تحویل بدن
میشه ی گزارش از نحوه پرداخت هزینه رو منتشر کنید
آخرین اخبار