سهم ۳۸ درصدی آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان بر اساس برنامه ششم توسعه

مدیرکل دفتر آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش‌ برای دانش‌آموزان باید پوشش تحصیلی 38 درصدی داشته باشد.

سهم ۳۸ درصدی آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان بر اساس برنامه ششم توسعه

محسن حسینی‌مقدم مدیرکل دفتر آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ورود رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای جدید در سال تحصیلی آینده اظهار داشت: این تغییر و تحول بر اساس تصمیم‌گیری‌های سازمان پژوهش انجام می‌شود و اکنون برنامه‌ای برای این مسئله اعلام نشده، البته حذف رشته‌ای را در برنامه‌ها نداریم و رشته‌های قبلی به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: امسال توسعه رشته‌ها به هنرستان‌های مختلف را مورد توجه قرار دادیم چرا که سال گذشته در توسعه با محدودیت‌هایی مواجه بودیم.

مدیرکل دفتر آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق برنامه ششم توسعه در سال اول سهم آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش باید به ۳۸ درصد برسد و این توسعه در پایه‌های دهم و یازدهم است.

حسینی مقدم با اشاره به اینکه سال گذشته آموزش‌های مهارتی ۳۴ درصد پوشش تحصیلی داشته است، تصریح کرد: از جمله اقداماتی که امسال برای توسعه آموزش‌های مهارتی داشتیم آگاه‌سازی دانش‌آموزان پایه نهم با رشته‌های شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای، برپایی نمایشگاه‌هایی با حضور معلمان و هنرآموز‌ان، بازدید از هنرستان‌ها و برگزاری جلسات مشترک با مشاوران در زمینه فرهنگ‌سازی بوده است.

وی بیان کرد: سهم آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای به تنهایی سال گذشته ۱۷ درصد بود و امیدواریم امسال این رقم به ۱۸ درصد افزایش پیدا کند، همچنین برنامه‌های کیفیت‌بخشی نظیر مسابقات و جشنواره‌هایی در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.