علی عبدالله صالح از رئیس‌جمهور روسیه خواست برای متوقف کردن جنگ در یمن و برداشته شدن حصارهای این کشور به صورت مستقیم فعالیت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن با توجه به جایگاه روسیه از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور خواست شورای امنیت را برای صدور قطعنامه ای بین المللی تحت فشار قرار دهد که به موجب آن ائتلاف عربی جنگ علیه یمن را متوقف کند، حصارهایی که مردم یمن را محدود ساخته برداشته شود و فرودگاه و گذرگاه ها برای ورود کمک های انسان دوستانه و نیازهای اساسی مردم یمن بازگشایی شوند.

وی در پیامی به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی، ضمن تبریک به دولت و مردم این کشور، تاکید کرد: مردم یمن از ظلم ودشمنی کشورهای ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی که با حمایت و مشارکت فعال و مستقیم آمریکا، انگلیس و اسرائیل، بدون هیچ گونه حق یا انگیزه قانونی و اخلاقی آنان را هدف قرار داده اند، رنج می برند.

وی افزود: مردم یمن برای سومین سال متوالی در حصار زمینی، دریایی و هوایی قرار دارند و زیرساخت ها، گذرگاه ها و فرودگاه های کشور تخریب  و از دریافت کمک های غذایی و دارویی و نیازهای اساسی خود محروم شده اند و هدف از این کار کشتار مردم یمن در بحران گرسنگی است.

رئیس جمهور سابق یمن در ادامه اعلام کرد: مردم یمن که در معرض گلوله باران های بی هدف موشکی و سلاح های غیرقانونی بین المللی هستند و حاکمیت و استقلال ملی آنان نقض شده است، امیدوارند که روسیه با موضعی قاطع و مسئولانه در صدور قطعنامه توقف جنگ در یمن فعالیت کند و از این طریق از بحرانی شدن اوضاع انسانی که روز به روز در یمن بدتر می شود و گرسنگی دارد به بزرگترین فاجعه عصر در این کشور تبدیل می شود، جلوگیری کند.

وی با اشاره به جایگاه روسیه در متوقف ساختن عملیات های نظامی ائتلاف که ناشی از نقش بااهمیت این کشور در تحقق توازن راهبرد بین المللی در جهان است و اینکه تمامی کشورهایی که دوستدار صلح، امنیت، آزادی و آسایش هستند به روسیه تکیه می کنند، افزود: این جایگاه روسیه به مردم یمن در حل اختلافات خود از طریق گفتگوی مسالمت آمیز و مستقیم میان طرف های مختلف و بدون مداخله خارجی  کمک خواهد کرد.

علی عبدالله صالح در ادامه از اعتماد کشورش و سایر کشورها و تمامی مردم یمن به روسیه در ایفای نقشی سازنده در سازمان ملل برای نجات مردم یمن سخن گفت و موفقیت و پیروزی در عرصه های مختلف را برای این کشور آرزو کرد.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
ملت مظلوم یمن فقط نیازبه سلاح پیشرفته داردواگرازروسیه وایران همه گروههای مردمی بخواهندبه آنهاکمکرسانی شودهمه شیاطین وظلمه پایان جنگ رااعلام میکنند.22/2/1396
آخرین اخبار