16هزارو۹۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی استان سمنان در هفتمین جشنواره علمی جابر بن حیان، شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غفار محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در مراسم هفتمین جشنواره علمی جابر بن حیان با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره هشت هزارو600 تحقیق وپروژه علمی با کمک یک هزارو200 نفراز معلمان و اولیا توسط دانش آموزان اجرا شده است.

 

وی از راهیابی 172اثر به مرحله استانی، پس از بررسی و داوری آثارخبردادوگفت: بیارجمند با 98 درصد،گرمسار با 48درصد وشاهرود با 32 درصد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از لحاظ تعدادشرکت کنندگان به خود اختصاص دادند.

 

محمدی تصریح کرد: در سال گذشته 299 مدرسه استان سمنان که بیش از 72 درصد مدارس را شامل می شود در جشنواره جابرابن حیان شرکت کردند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان،با بیان این مطلب که برای رسیدن به قله های علمی باید تولید علم از دوره ابتدایی بسترسازی شود اضافه کرد:جشنواره جابرابن حیان ظرفیت بسیار خوبی در این راستا است.

 

به گفته وی، این جشنواره در بخش های علم و فناوری، تحقیق و پژوهش، خلاقیت، منابع طبیعی، محیط زیست و مشارکت اجتماعی برگزار شد.

 

محمدی بیان کرد: تقويت مهارتهای دانش آموزان دوره ابتدايی، تقويت مهارت های زندگي، شناسايی استعداد های دانش آموزان و كمك به شكوفا كردن آن استعداد ها و فراهم کردن موقعيت مناسب براي ارزيابي فعاليتهاي دانش آموزان از اهداف برگزاری جشنواره علمی جابربن حيان است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.