زاهدان؛

افزایش مشارکت بانوان در ورزشهای قهرمانی و همگانی

مشارکت بانوان در ورزشهای قهرمانی وهمگانی 5/1برابر افزایش پیدا کرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان در نشست با بانوان ورزشکار سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: مشارکت بانوان در ورزش های قهرمانی و همگانی در چهار سال اخیر 5/1 برابر افزایش پیدا کرده است که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این حوزه دارد.
 
فریبا محمدیان افزود: با مشارکت داوطلبانه و دلسوزانه شما تاریخ ورزش بانوان را تغییر داده ایم و جهان زمانی که بانوی مسلمان ایرانی بر سکوی المپیک تکیه زد وادار به تکریم شد.
 
وی افزود: اختصاص سهم 49 درصدی جمعیت کشور به بانوان همزمان با خودش برای این قشر نقش آفرینی می آورد بر این اساس برنامه های مختلفی تا سال 1400 در این بخش برنامه ریزی شده است.
 
وی گفت: نهادینه سازی ورزش در خانواده با محوریت زنان و دختران با رویکرد ایجاد کسب و کار ورزشی از جمله برنامه های وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود.
 
وی ادامه داد: پیشرفت های سیستان و بلوچستان در حوزه ورزش بانوان قابل تقدیر است و با تمام فدراسیون ها صحبت شده تا اولویت میزبانی را بر اساس شرایط در انجام برنامه های مختلف ورزشی در حوزه بانوان به این استان اختصاص دهند.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان گفت: بر اساس اعلام کمیته بین المللی المپیک (آی او سی) بانوان در زمینه سهمیه المپیک باید مشارکت 50 درصدی داشته باشند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار