بر اساس آماری که روز چهارشنبه در آمریکا منتشر شد میزان ذخایر راهبردی نفت خام این کشور بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفتی در آمریکا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی پری دو پترول، بر اساس آمار و ارقامی که وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر کرد میزان ذخایر راهبردی نفت خام این کشور تا هفته گذشته با پنج میلیون و 200 هزار بشکه به 522 میلیون و 500 هزار بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیلگرانی که خبرگزاری مالی و اقتصادی بلومبرگ (Bloomberg) نظرآنها را درباره میزان ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا جویا شده بود پیش‌بینی کرده بودند رقم این شاخص تا هفته گذشته، ممکن است فقط دو میلیون بشکه کاهش یافته باشد. 

انجمن نفت خام آمریکا(‏API‏)که به عنوان ‏‏نهادی کارشناسی نوسانات مربوط به ‏نفت ‏این کشور را درسطح ملی ‏مورد بررسی ‏قرار می‌دهد و پیش‌بینی‌های مربوط به ‏میزان ذخیره سازی ‏هفتگی نفت خام را یک ‏روز قبل از ‏وزارت انرژی آمریکا منتشر ‏می‌کند، روز سه شنبه همین میزان کاهش را برای ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته گذشته پیش بینی کرده بود. 

با این حال همین میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در این مقطع زمانی نسبت به همین زمان در سال گذشته دو ممیز هشت دهم درصد افزایش نشان می دهد. 

بر اساس اعلام وزارت انرژی آمریکا ذخایر راهبردی بنزین در آمریکا نیز تا هفته گذشته 200 هزار بشکه کاهش یافته است. حال آنکه تحلیلگران بازار نفتی پیش‌بینی کرده بودند که ذخایر راهبردی بنزین آمریکا تا هفته گذشته ممکن است 350 هزار بشکه افزایش داشته باشد. ذخایر راهبردی بنزین در آمریکا نیز تا این هفته نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته دو دهم درصد افزایش نشان می دهد. 

ذخایر فرآوردهای نفتی در آمریکا نیز تا هفته گذشته به میزان یک میلیون و 600 هزار بشکه کاهش نشان می دهد. پیش‌بینی همین تحلیلگران بازار نفتی درباره میزان ذخایر راهبردی فرآوردهای نفتی در آمریکا حاکی از آن بود که میزان فرآورده های نفتی یعنی نفت گاز یا گازوئیل و سوخت گرمایشی، تا همین تاریخ حدود 800هزار بشکه کاهش داشته باشد. 

ذخایر فرآوردهای نفتی آمریکا تا هفته گذشته در آمریکا نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته چهار ممیز دو دهم درصد کاهش نشان می دهد. 

ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در هر حالی کاهش می یابد که میزان تولید نفت این کشور در حال افزایش است. بر اساس اعلام همین وزارتخانه تولید نفت آمریکا با 21 هزار بشکه افزایش در روز هم اکنون به 9 میلیون و 314 هزار بشکه در روز رسیده است. 

میزان ذخیره سازی نفت در پایانه نفتی کوشینگ(Cushing)، در ‏ایالت ‏‏اکلاهما واقع در ‏بخش جنوبی ‏آمریکا، ‏‏پایانه ‏ای که نفت ‏‏موجود در آن به ‏‏عنوان ‏‏مرجع در ‏تعیین بهای ‏نفت ‏‏پایه ‏آمریکا، وست ‏تگزاس ‏اینترمیدیت، ‏‏مورد استفاده قرار ‏می ‏گیرد، تا این هفته با 400 هزار بشکه کاهش به 66 میلیون و 300 هزار بشکه رسیده است. 

با در نظر گرفتن همه بخش های و فرآوردهای نفتی، ذخایر راهبردی فرآوردهای نفتی به میزان سه میلیون و 600 هزار بشکه کاهش یافته است. ظرفیت پالایش پالایشگاه های آمریکا نیز اکنون مدتی است کاهش یافته است. به طوری که ظرفیت پالایش آنها آکنون به 91 ونیم درصد رسیده است حال آنکه رقم این شاخص در هفته قبل 93 ممیز سه دهم درصد بود. 

از نظر تقاضای داخلی برای نفت، مصرف داخلی در آمریکا تا این هفته به 19 میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به هفته قبل یک ممیز شش دهم درصد کاهش نشان می دهد. 

مصرف بنزین در آمریکا نیز دراین هفته دو ممیز چهار دهم درصد و مصرف فرآوردهای نفتی نیز هفت دهم درصد کاهش یافت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار