در کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد؛

ارتش پاکستان: تنش در مرز ایران دسیسه دشمنان مشترک است

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد اگر تنش هایی در مرزهای ما با ایران مشاهده می شود قاعدتاً باید آن را دسیسه ای از سوی دشمنان مشترکمان بدانیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی در مقر ارتش پاکستان در شهر راولپندی گفت: مکانیزم مدیریت و امنیت مرزی هفته های آینده میان پاکستان و ایران بهبود خواهد یافت.

وی افزود: پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه و تاریخی قوی هستند و در آینده این روابط گسترش خواهد یافت.ایران کشور همسایه و دوست ما شناخته می شود.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: متاسفانه در هفته اخیر شاهد تنش های مرزی بودیم. اگر تنش هایی در مرزهای ما مشاهده می شود قاعدتاً باید آن را دسیسه ای از سوی دشمنان مشترکمان بدانیم.

وی خاطر نشان کرد به تازگی فرمانده ارتش پاکستان یک جلسه بسیار خوب و مثبت با وزیر امور خارجه ایران و سفیر آن کشور در پاکستان داشته است.

وی افزود: در این دیدار ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان به وزیر امور خارجه ایران اطمینان داد که پاکستان اقدامات موثری برای بهبود امنیت در امتداد مرز با ایران انجام خواهد داد.

وی در ادامه در مورد ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی گفت: ما هرگز عضویت در این ائتلاف را به قیمت زیر سوال بردن روابط مان با ایران نخواهیم پذیرفت.

وی تاکید کرد پاکستان خواهان ایفای نقش برای کاهش تنش میان ایران و عربستان و ایجاد توازن در روابط دو کشور است زیرا پاکستان قوی ترین ارتش را در میان کشورهای جهان اسلام دارد.

وی گفت: در پاسخ به سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان، ما هم بزودی به ایران سفری انجام خواهیم داد تا از این طریق تعاملات عالی میان دو کشور تقویت شود.

سخنگوی ارتش پاکستان در مورد درگیری های مرزی با افغانستان در نزدیکی گذرگاه «چمن» گفت: درگیری در دو روستای مرزی صورت گرفت که نیمی از آن در خاک افغانستان و نیمی از آن هم در خاک پاکستان است. ما قبل از آغاز سرشماری به مقامات مرزی افغان اطلاع داده بودیم که ما در مناطق خود سرشماری انجام خواهیم داد اما با این وجود ما شاهد حادثه مذکور بودیم.

وی افزود: ما بارها از مقامات افغانستان خواسته ایم مکانیزم مدیریت مرزی با پاکستان را تقویت بخشد اما افغانستان به آن توجه ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
«پاکستان خواهان ایفای نقش برای کاهش تنش میان ایران و عربستان و ایجاد توازن در روابط دو کشور است زیرا پاکستان قوی ترین ارتش را در میان کشورهای جهان اسلام دارد.»


اولاً پاکستان وهابی‌پرست و تروریست‌پرور و سگ دست ‌آموز عربستان سعودی در جایگاهی نیست که بخواد واسطه باشه. سعودی‌ها تا وجود دارند دنیا رنگ آسایش به خود نخواهد دید.
دوماً پاکستان غلط کرد که قدرتمندترین ارتش جهان اسلام رو داره. اگر اینطور بود که جلوی تروریست‌ها و اغتشاش‌گرای خودش رو میگرفت؛ هرچند که این تروریست‌ها دست‌پرورده‌ی خود پاکستان و ارباب عربستانیش هستن.
Iran (Islamic Republic of)
حقير.
۰۷:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
به خدايي خدا در تعجب وعجبم كه هر زمان وموقع ما دو كشور ايران وپاكستان خواسته ائيم رابطه دوستانه وبرادرانه داشته باشيم دستي مرموز حيله گرانه وناپيدا كه بسيار هم مزورانه است نگذاشته ونگذاشته ونگذاشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
فاصله حرف تا عمل از زمین تا آسمان است
آخرین اخبار