امام جمعه بندر ماهشهر گفت: همزمان بانیمه شعبان مراسم ازدواج 30 زوج کم‌بضاعت و بی‌بضاعت ماهشهری در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان در روز جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی ،امام جمعه بندر ماهشهر اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت پر خیر و برکت حضرت ولی عصر (عج) و همزمان با نماز جمعه این هفته مراسم ازدواج 30 زوج کم‌بضاعت و بی‌بضاعت ماهشهری در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد زوج‌های جوان 25 زوج توسط موسسه خیریه ام‌البنین و 5 زوج نیز توسط مؤسسه انوار الهدی به خانه بخت می‌روند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر یادآور شد: تمام هزینه‌های ازدواج و همچنین جهیزیه این زوج‌های جوان توسط کمک‌های مردمی تأمین شده، همچنین 5 دستگاه یخچال توسط کمیته امداد بندر ماهشهر و 6 دستگاه یخچال نیز توسط دفتر امام جمعه به این زوج‌ها اهدا خواهد شد.

غبیشاوی در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ ازدواج آسان، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی و همچنین خانواده‌ها باید برای فراهم‌سازی زمینه ازدواج آسان جوانان همت کرده و در این امر خیر مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: ازدواج به موقع یکی از توصیه‌های دین مبین اسلام است و خداوند در قرآن کریم به کسانی که به سن ازدواج رسیده‌اند امر فرموده نسبت به انجام این مسأله اقدام کنند.

امام جمعه بندر ماهشهر با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل برخی از مشکلات سن ازدواج در کشور بالا رفته، متذکر شد: این مسأله می‌تواند موجب بروز آسیب‌های جدی و ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه شود.

غبیشاوی توقعات بالا، مهریه‌های سنگین و تجمل‌گرایی را از جمله موانع ازدواج دانست و از خانواده‌ها خواست در زمینه تسهیل ازدواج، جوانان را یاری کنند.

وی در پایان اضافه کرد: مسؤولان و نهادهای مرتبط نیز باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند تا این قشر کمتر دچار آسیب شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۲:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
دفاتر ثبت ازدواج روزهای جمعه تعطیله از طرفی نیمه شعبان هم روز جمعه است تکلیف؟