در حالی که سال های نه چندان دور شاهد آتش سوزی های گسترده در سطح های جنگل های استان ایلام بودیم، خوشبختانه سال گذشته آتش سوزی در مناطق حفاظت شده ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، استان ایلام با ۶۴۰ هزار جنگل در منطقه زاگرس یکی از مهمترین مناطق جنگلی کشور است که  آتش سوزی در عرصه های جنگلی در سال های اخیز به عنوان یک معضل اساسی در این استان شناخته شده است.

آتش سوزی هایی که علاوه بر خسارت به درختان باعث از بین رفتن محیط زندگی جانوران نیز می شد.

طبق گفته مسئولان محیط زیست استان ایلام خوشبختانه هم اکنون آتش سوزی در سطح جنگل های استان ایلام کاهش چشمگیری یافته است.

مازیار سلیمان نژاد مدیر کل محیط زیست استان ایلام در این ارتباط به خبرنگار مهر اظهار داشت: طی چهار سال اخیر ۸۲ مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان ایلام رخ داده که ۷۱۲ هکتار جنگل در این آتش سوزی از بین رفته است.

وی بیان داشت: در سال ۹۴ شاهد آتش سوزی در ۵۲۳ هکتار از مناطق حفاظت شده استان بودیم ولی در سال ۹۵ این میزان به ۵۲.۵ هکتار رسیده که از کاهش ۹۰ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کاهش آتش سوزی در سطح جنگل های استان با فرهنگ سازی، کمک مردم و دستگاه های اجرایی و تجهیزات به دست امده است، گفت: امسال نیز برای تابستان تمامی تمهیدات برای پیشگیری از بروز آتش در مناطق حفاظت شده استان به انجام شده است.

رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای پیشگیری از آتش سوزی در سطح جنگل های استان ایلام صورت گرفت و خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر آتش سوزی در سطح جنگل های استان بوده ایم.

وی عنوان کرد: ارزش تجهیزات اطفاء حریق خریداری شده برای استان ایلام در سال ۹۵ هم به بیش از ۹ میلیارد تومان رسیده است.

۲ سامانه شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۵۴۰ مربوط به ادارات کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تخلف های زیست محیطی و وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان ایلام است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.