به
گزارش گروه استان های
باشگاه خبرنگاران
جوان از شیراز؛ آرش فرج زاده معاون عمرانی شهرداری شیراز بیان کرد: ایده ساخت پل کابلی، ولی عصر (عج) در سال ۸۹ مطرح و تابستان ۹۱، عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی اظهار کرد: طول این پل ۲ هزار و ۶۰ متر است و عنوان بزرگترین و طویلترین پل کابلی کشور را به خود اختصاص داده است .
معاون عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: ساختار این پل به صورت کابلهای پیش تنیده است و طول آن با احتساب باندهای رفت و برگشت افزون بر ۲ هزار و 60 متر است که بر روی ۵۲ پایه سوار شده و ارتفاع پایلون اصلی آن ۶۳ متر است.
فرج زاده بیان کرد: علت اصلی ساخت این طرح به صورت کابلی، فاصله زیاد میان ستونهای پل به دلیل وجود ایستگاه مترو در زیر عرض پل است که توسط ۴۸ غلاف که 2 هزار و 500 کابل از درون آن عبور کرده نگهداری میشود.
وی تصریح کرد: از اهداف اجرای این طرح، تسهیل تردد در محورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی میدان ولی عصر، دسترسی سریعتر به جادههای کمربندی شهر، افزایش سرعت عبور و مرور و کاهش زمان انتظار در چراغ قرمز و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، آلودگیهای صوتی، زیست محیطی و تصادفات و افزایش ایمنی مردم است.
رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: جمع کل هزینه ساخت این پل بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان است که ۷۵ میلیارد تومان صرف عملیات اجرایی، ۴۵ میلیارد تومان برای تملک و ۴ میلیارد تومان برای جا به جایی تاسیسات هزینه شده است.
انتهای
پیام/ن