رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از قدرت گرفتن احزاب راست‌ افراطی اروپا، عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را هدف راهبردی آنکارا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، عضویت در اتحادیه اروپا را هدف راهبردی این کشور توصیف کرد.

وی دیروز در پیامی به مناسب روز اروپا تأکید کرد ترکیه  عضویت در اتحادیه اروپا را هدف راهبردی خود می‌داند و مایل است روند عضویت در این اتحادیه را در چارچوب احترام متقابل،‌ اصل برابری و برد-برد ادامه دهد. 

رئیس جمهور ترکیه در بخشی از این پیام با انتقاد از احزاب راست‌ افراطی اروپا هشدار داد که این احزاب به حیات سیاسی و اجتماعی اتحادیه اروپا لطمه می‌زنند.

اردوغان تأکید کرد تشدید این گرایش‌ها در اتحادیه اروپا به روابط ترکیه و این اتحادیه نیز آسیب وارد می‌کند. 

وی سیاست‌های پوپولیستی (عوامگرایانه) را بزرگ‌ترین تهدید برای آینده اتحادیه اروپا دانست و تأکید کرد،‌ بیماری‌های اجتماعی مانند بیگانه‌ستیزی، اسلام‌ستیزی و نژادپرستی فرهنگی، متأسفانه در سطح کشورهای اتحادیه اروپا گسترش می‌یابد. 

رئیس جمهور ترکیه هشدار داد احزاب راست افراطی با افزایش آراء و رسیدن به جایگاه تعیین‌کننده در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی اروپا را اسیر خود کرده‌اند. 

اردوغان خاطرنشان کرد این جریان‌ها ارزش‌هایی را که اتحادیه اروپا بر مبنای آن تأسیس شد و آینده مشترک اروپا را تهدید می‌کنند، اما بسیاری از سیاستمداران اروپایی به خاطر منافع سیاسی کوتاه مدت در مقابل این جریان‌ها سکوت کرده‌اند.
 
اردوغان در این پیام ابراز امیدواری کرد که همکاری های ترکیه و اتحادیه اروپا در امور اقتصادی، ‌انرژی، وحدت گمرکی و امور مهاجران بیش از پیش افزایش یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
یعنی فقط خواب اتحادیه اروپا رو ببینی !!!!!
آخرین اخبار