300 میلیارد ریال غرامت بیمه به کشاورزان استان پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: 300 میلیارد ریال غرامت بیمه ای بابت خسارت به محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان استان وازیر شد.

وی افزود: تاکنون حدود 96 درصد از غرامت های بیمه ای سال 95-94 استان پرداخت شده است و حدود چهار درصد باقی مانده نیز هفته های آینده به حساب خسارت دیدگان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی واریز خواهدشد.

یوسفی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در تاریخ 9 اردیبهشت ماه جاری در مناطقی از استان خسارات بسیار سنگینی بر بخش باغبانی استان وارد شده است که این خسارت در باغات انگور، گردو، سیب، زردآلو، بادام و برخی درختان هسته دار است.

وی افزود: میزان خسارت در مناطقی به خصوص در شهرستان شیروان تا 100درصد است و در فاروج، اسفراین و جاجرم نیز خسارت وارد شده است.

یوسفی میزان خسارت به باغات استان را یک هزار و 570 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : بیشترین خسارت با یک هزار و 240 میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیروان است.

وی سطح خسارت دیده را هفت هزار و 764 هکتار عنوان کرد و افزود: کشاورزان باید به موقع محصولات خود را بیمه کنند تا در زمان خسارت بتوانیم به آنان کمک کنیم.

یوسفی سطح باغات استان را 40 هزار هکتار عنوان کرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه تنها 13 درصد از باغان این استان زیر پوشش بیمه رفته اند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.