مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمانگفت: 230 روستای استان کرمان برای اولین بار دراین سالها به نعمت آب شرب دست یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علی رشیدی، مدیرعامل شرکت آبفار کرمان گفت: بالغ بر ۲۶۱ هزار و ۶۳۴ نفر طی چهار سال گذشته در این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
وی با اشاره به عملکرد قریب به چهار ساله این شرکت در حوزه آبرسانی به روستائیان افزود: شرکت آبفار استان کرمان در چهار سال گذشته موفق شده است امکان دسترسی ۶۵۹ روستا را با اجرای طرح های آبرسانی روستایی به نعمت آب شرب فراهم کند.
رشیدی با اشاره به اینکه دراین مدت ۱۶۹ روستا در سطح یک، ۲۵۹ روستا در سطح دو و نیز ۲۳۰ روستای فاقد آب از نعمت آب شرب سالم بهره مند شده اند، خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ و در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی حجم کاری بیش ازچند برابری را در حوزه عملکردی شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه هزینه این آب رسانی ها در چهار سال اخیر بالغ بر دو هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال شده است، تصریح کرد: در سه سال ۹۲ تا پایان ۹۴ مجموعا آبرسانی به ۱۴۶روستا میسر شد، وشرکت آبفار استان کرمان موفق شد آبرسانی به ۱۲هزار و۵۰ خانوار را در فاصله این سال ها انجام دهد.
وی گفت: این روستاها در تمام نقاط استان از کرمان و انار و رفسنجان و سیرجان در شمال استان تا قلعه گنج و رودبار و جیرفت در جنوب استان و نیز بم و نرماشیر درشرق استان پراکنده شده اند.
مدیرعامل آبفار کرمان با بیان اینکه این انقلاب آبی بزرگ در استان کرمان در سال ۹۵ در حوزه آبرسانی به روستاها وعمدتا روستاهای محروم اتفاق افتاد، افزود: هدف از این تلاش مجاهدانه لوله گذاری هزار و ۵۸ کیلومتر، احداث ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز ۲۵ حلقه چاه با اعتبار هزینه شده هزار و ۱۷ میلیارد ریالی بود.
رشیدی تصریح کرد: این اقدام برای تامین آب بیش از ۱۸۶ هزار نفر در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی برای ۵۱۳ روستا در سطح استان تعریف شده است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.