مشاور امنیت ملی پاکستان به دولت افغانستان هشدار داده که ارتش پاکستان قادر است تا اقداماتی را علیه نیروهای مرزی افغانستان روی دست بگیرد که این اقدامات برای دولت افغانستان گران تمام شود.

دولت افغانستان باید جایگاه خود را بشناسد/ قادریم جواب دندان شکن به افغانستان بدهیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال ناصر جنجوعه، مشاور امنیت ملی پاکستان در واکنش به درگیری‌های مرزی افغانستان و پاکستان به حکومت افغانستان هشداد داده و گفته است که حکومت وحدت ملی باید حد خود را بشناسد.

جنجوعه گفته است اسلام آباد قصد حمله به کابل را ندارد، اما ارتش پاکستان برای دفاع از کشور گزینه‌های زیادی روی میز دارد که برای افغانستان غیر قابل تحمل خواهد بود.

او گفته است: "دولت وحدت ملی افغانستان باید جایگاه خود را بشناسد و با پاکستان درگیر نشود، ما قصد حمله به افغانستان را نداریم اما قادریم پاسخ نیروهای مرزی افغانستان را بدهیم، ارتش پاکستان برای دفاع از کشور اقدامات زیادی می‌تواند انجام دهد که برای طرف مقابل غیر قابل تحمل خواهد بود".

جمهور نوشت: همزمان، این مقام ارشد پاکستانی، برای نخستین بار، روابط طالبان با ایران، روسیه وچین را تایید می‌کند وتاکید دارد که پاکستان به تنهایی قادر به مبارزه با این گروه نیست زیرا با گسترش روابط طالبان با این کشورها، این گروه بیشتر ازپیش تقویت یافته است.

مشاور امنيت ملي پاكستان مي گويد كه كشور اش به تنهايي نمي تواند با اين گروه مبارزه كند
جنجوعه در این مورد گفته است: "نقش طالبان در افغانستان برای همه واضح است و در حال حاضر که این گروه روابط خود را با روسیه وچین گسترش داده توان بیشتری پیدا کرده است.افغانستان نیز باید برای مبارزه با هراس افگنی و برقراری امنیت پاکستان را همراهی کند زیرا پاکستان یکطرفه نمی‌تواند از عهده‌ی آن برآید".

از سوی دیگر حکومت وحدت ملی نیز در پیوند به هشدارهای پاکستان می‌گوید که نظامیان افغان برای ایستادگی در برابر هر گونه اقدام پاکستان، آماده اند.

تواب غورزنگ، سخنگوی شورای امنیت ملی به تلویزیون یک گفته: " دولت افغانستان به هیچ صورت به اقدامات یک طرفه‌ ارتش پاکستان اجازه نمی‌دهد نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آماده هستند که از خاک خود دفاع کنند".

این گفته ها در حالی مطرح می شود که از چندی بدین سو روابط افغانستان و پاکستان به تیرگی گراییده است و به تازگی نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان در سپین بولدک با یکدیگر درگیر شده اند.

این درگیری زمانی به وقوع پیوست که نیروهای مرزی پاکستان وارد خاک افغانستان شد. در این درگیری دو طرف تلفاتی نیز داشته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار