استاندار آذربایجان غربی گفت: ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه امسال هستند که از این تعداد، ۶۱ هزار نفر را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: استکبار جهانی هر لحظه در تلاش برای ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و حضور مردم در انتخابات و حماسه آفرینی آنان این تلاش‌ها را نقش بر آب می‌کند.

وی ادامه داد: فرمانداران و مسئولان شهرستان و استان باید از کارهای تنش زا جلوگیری کنند و جزو کسانی باشند که مردم را برای حضور حداکثری تشویق می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات سال ۹۲، ۶۷. ۲ درصد بوده و با توجه به اینکه در سال جاری جمعیت استان به بیش از سه میلیون نفر رسیده، افزایش میزان مشارکت قابل پیش بینی است.

سعادت گفت: یکی از بحث‌ها و نقشه‌های دشمنان جدایی مردم از دولت و منصرف کردن آنان از حضور در پای صندوق‌های رای به هر نحو ممکن است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مساله مشارکت حداکثری را مطرح کردند و به آن تاکید دارند، زیرا مشارکت مردمی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان، استکبار جهانی و مخالفان نظام است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سیل اخیر آذربایجان غربی و فعالیت تحسین برانگیز دستگاه‌های اجرایی گفت: در اثر سیل ۲ هزار و ۱۰۰ خانه در استان تخریب شدند یا آسیب دیدند و عملیات بازسازی بلافاصله بعد از رفع بحران شروع شد.

وی ادامه داد: تخریب منابع طبیعی بالادست کوه ها، لایروبی نکردن رودخانه‌ها و مشکلات مسیر انتقال آب از عوامل مهم بروز سیل اخیر است که باید به این عوامل رسیدگی شود.

سعادت گفت: اعطای تسهیلات ۲ میلیونی برای کمک به مشکلات معیشتی سیل زدگان و توزیع ۶ هزار تن سیمان برای بازسازی واحدهای تخریب شده از اهم اقدامات صورت گرفته برای کمک به سیل زدگان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش مجموعه اداری استان در ارائه خدمات به مردم اظهار امیدواری کرد: امسال نیز روند خدمت رسانی به مردم به نحو شایسته‌ای ادامه یابد و سیستم اطلاع رسانی ادارات مردم را بیشتر با قوانین و مقررات مربوط به ارباب رجوع آشنا کنند.

نادر صفرزاده به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتظار داریم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات و جلوگیری از هر گونه مشکل، دستگاه‌های اجرایی از نظر پشتیبانی امکانات برای انتخابات کمک کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.