تبریز؛

افزایش 44 درصدی متوفیان ناشی از مواد مخدر در آذربایجان شرقی

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته آمار متوفیان ناشی از مواد مخدر نسبت به سال 1394 شمسی 44 درصد افزایش یافته است.

افزایش 44 درصدی متوفیان ناشی از مواد مخدر در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدعلی نصرتی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: علت اصلی افزایش این آمار تغییر در نوع مصرف و ناخالصی موجود در تریاک است.
وی ادامه داد: در سال گذشته در مراکز ماده 15 استان 63 هزار و 757 نفر پذیرش شده و مورد درمان و حمایت های اجتماعی قرار گرفت اند.
نصرتی اظهار کرد: یکی از اقدامات موفق شورای مبارزه با مواد مخدر اذربایجان شرقی راه اندازی تیم غربالگری در تمام شهرستان های استان است.
وی گفت: همچنین جمعیت قابل توجهی از معتادانی که در مراکز اقامتی نگهداری می شوند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی افزود: در زمان حاضر 550 نفر در مرکز ماده 16 نگهداری می شود که بیش از 170 نفر از آنان در کارگاه های این مرکز مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: 650 نفر از بهبود یافتگان استان به صورتت مستقیم و روزانه در کارگاه های طرف قرار داد با این ستاد مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.