معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشاورزی یکی از راههای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که در رونق اقتصادی و اشتغال زایی تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رسول جلیلی در اولین گردهمایی مسئولین مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان در سال جاری اظهارکرد:با توجه به ابلاغ برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور، در سال ٩۶ متوسط رشد سالانه اشتغال در بخش کشاورزی استان ۹. ۳ درصد در نظر گرفته شده است که با در نظر گرفتن سهم ٣٢. ۸ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی استان که در مقایسه با میانگین متوسط کشوری که ١٧. ۹ درصد رقم قابل توجهی است در این راستا برنامه ریزی لازم جهت تثبیت و ایجاد اشتغال با بکارگیری برنامه‌های عملیاتی جهت افزایش بهره وری و ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان با مدیریت جهادی در دستور کار سازمان قرار دارد.
وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه عملیاتی سازمان در قالب ۵ هدف محوری، ۵ برنامه عملیاتی شامل ۲۷ طرح و ۵۵ هدف کیفی، ۹۳ هدف کمی و ۱۵۵ اقدام اجرایی با اعتباری بالغ بر ۲۵۶۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه عمومی، تسهیلات بانکی، صندوق توسعه ملی، منابع بخش خصوصی و منابع بخش تعاونی تدوین شده بود که اجرای این برنامه در سال جاری نیز با تغییرات عمده در حوزه تولید و اشتغال با زقم اعتباری با جدیت دنبال خواهد شد و ادامه خواهد یافت.
جلیلی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه متوسط رشد سالانه ارزش افزوده بخش کشاورزی درکشور ۸. ۰ درصد، رشد سالانه سرمایه گذاری ۳. ۲۰ درصد و رشد سالانه بهره وری کل عوامل تولید ۲. ۳ درصد در نظر گرفته شده است..
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:: از ۱۲۴ ماده مصوب برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور توسط مجلس شورای اسلامی در حدود ۵ ماده آن مرتبط با بخش کشاورزی است که در این راستا شاخص‌های مدنظر در این برنامه‌ها باید بر اساس اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رابطه با تولید و اشتغال اجرایی شوند.
وی ادامه داد: برنامه عملیاتی بهره وری سازمان جهاد کشاورزی در ۴ محور اساسی و ۴۴ بند تدوین شده است که شامل ارتقای بهره وری آب کشاورزی، تولید محصولات اساسی برای تامین امنیت غذایی، ارتقای بهره وری نیروی انسانی شاغل در سازمان از طریق مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی و مدیریت سبز است.
جلیلی با تشریح اهم اقدامات و فعالیتهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال جاری، افزود: باید همچون سالهای گذشته با جدیت بیشتری برای تحقق این برنامه‌ها تلاش کنیم.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.