در سال زراعی جاری ۲۰ مرکز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در مازندران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: بر اساس دستورالعمل خرید تضمینی کلزا قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۲۷ هزار و ۸۳۰۰ ریال تعیین‌شده است.

وی به میزان خرید تضمینی کلزا در سال جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود بیش از ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان خریداری شود و کلزا کاران برای تحویل دانه روغنی کلزا باید معرفی‌نامه کشاورزی داشته باشند.

جعفری ضمن توصیه به کشاورزان در خصوص عدم تعجیل در برداشت دانه روغنی کلزا گفت: درصورتی ‌که کلزای برداشت ‌شده دارای رطوبت بالای ۲۰ درصد باشد ابتدا باید از طریق هوادهی، یا با استفاده از خشک‌کن واحدهای شالی‌کوبی نسبت به کاهش رطوبت آن اقدام و سپس به مراکز خرید مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ به تاریخ زمان خرید تضمینی اشاره کرد و افزود: بلافاصله با برداشت اولین محصول و با اعلام سازمان جهاد کشاورزی مراکز خرید، با آمادگی کامل عملیات خرید تضمینی را آغاز خواهند کرد.

وی به همراه داشتن کارت ملی و شماره‌حساب نزدیک بانک کشاورزی را به هنگام مراجعه به مراکز خرید ضروری دانست و افزود: در سال جاری عملیات خرید تضمینی کلزا به‌طور مستقیم توسط شرکت غله صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.