کره‌شمالی همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی از مردم این کشور خواست به "مون جائه این"، نامزد حزب دموکرات کره رای دهند.

کره متحد برای نابودی آمریکا/ حمایت پیونگ یانگ از
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ روزنامه دولتی "رودونگ سینمونگ" چاپ کره شمالی همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی، با انتشار گزارشی از مردم این کشور خواسته بود به "مون جائه این"، نامزد حرب دموکرات کره رای بدهند.

در بخشی از این گزارش که با تیتر "یک کره متحد برای نابودی آمریکا" منتشر شده بود، آمده است: «ما به عنوان یک نژاد باید قدرتمان را برای ایجاد یک اتحاد جدید و مستقل تقویت کنیم. به این منظور باید باقی مانده‌های دولت محافظه کار کره جنوبی را خرد کنیم. هر حزب و طبقه‌ای در کره جنوبی باید به وضوح مقصر اصلی (آمریکا) این تخریب و جدایی را تشخیص دهد. باید درکنار هم به پا خیزیم و برای دفاع از صلح بجنگیم.

این روزنامه در ادامه این گزارش به موضوع جنگ در شبه جزیره کره اشاره کرد و نوشت: سیاستمدارانی که خطر جنگ برای مردم را نادیده می‌گیرند، هرگز نمی‌توانند از آن‌ها حمایت کنند.»

بعد از برکناری پارک گون‌های، رئیس جمهور کره جنوبی به اتهام فساد مالی و سیاسی، مردم کره جنوبی امروز برای انتخاب رئیس جمهور جدید پای صندوقهای رای رفتند. "مون جائه این"، " آهِن چئول سو" و "هونگ جون پیو" از نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی هستند که طبق آخرین نظرسنجی‌ها "مون جائه این" برنده انتخابات ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی است.

"مون جائه این" در گفتگوهای انتخاباتی، آمادگی خود را برای مذاکره با کره شمالی درباره آزمایش‌های هسته‌ای این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار