رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: دستگاه‌های أخذ رای الکترونیکی به هیچ شبکه‌ای متصل نیستند و امکان هک شدن به هیچ عنوان وجود ندارد.

دستگاه‌های أخذ رای الکترونیکی به هیچ شبکه‌ای متصل نیستند/امکان هک شدن این دستگاه‌ها وجود ندارد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  که در وزارت کشور برگزار شد، گفت:  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در 141 شهر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و 9 هزار و 752 شعبه اخذ رأی برای این شهرها در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور افزود: هزار و 41 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی با تجهیزات الکترونیکی انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در 19 شهر و استان تهران شاهد برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی خواهیم بود، گفت: دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیکی به هیج شبکه‌ای متصل نیستند و به هیچ عنوان امکان هک شدن وجود ندارد.

شجاعان ادامه داد: به جز 141 شهر در بقیه شهرهای کشور اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود و تنها احراز هویت، کنترل رأی تکراری، ارسال صورت جلسات تجمیع از محل شعبه و عملیات تجمیع و اعلام نتیجه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: تا پایان زمان رأی گیری هیچ شخصی از نتیجه آراء در آن شعبه اطلاع نخواهد داشت و بعد از پایان زمان رأی گیری پلمپ دستگاه‌های الکترونیکی شکسته و اطلاعات و نتایجی که در حافظه دستگاه ذخیره شده‌اند تخلیه و نتایج آن به شعب اعلام خواهند شد.

شجاعان گفت: به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد که تشخیص داده شود به چه فردی رأی داده‌اند چرا که تمام مراحل اخذ رأی الکتریکی کاملا به صورت محرمانه هستند، بنابراین این موضوع قابل ردگیری نیست.

وی با اشاره به فرآیند شمارش آراء گفت: این فرآیند به سرعت عمل اعضای شعبه و اپراتورها بستگی دارد که با این تجهیزات کار می‌کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مراحل احراز هویت در کلیه شعب یکسان انجام خواهد شد، تأکید کرد: اگر فردی می‌خواهد هم در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شرکت کند هم در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری نیاز به سه بار استعلام ندارد و تنها یک بار احراز هویت می‌شود.

شجاعان گفت: در شهرهایی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود هم شعب ثابت و هم شعب سیار فعال خواهند بود.

وی تأکید کرد: در 141 شهری که قرار است انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود 10 شعبه آزمایشی را فعال کرده‌ایم که افراد از چند روز گذشته کار آموزش را شروع کرده‌اند، لذا افرادی که در این شهرها حضور دارند می‌توانند با مراجعه به این شعب قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به طور آ‌زمایشی از دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیکی استفاده کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: کار کردن با دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیکی آسان است و تیزرهای آموزشی آن نیز به زودی پخش خواهد شد.

شجاعان با اشاره به سامانه "بیتاک" نیز گفت:‌ ما در این سامانه برای هر داوطلب انتخابات یک صفحه‌ای را در نظر گرفته‌ایم که مشخصات هویتی آنها در آنجا ثبت می‌شود. داوطلبان می‌توانند رزومه‌ها و برنامه‌های خود را در این صفحات وارد کنند و کسانی که تمایل دارند با مراجعه به این سامانه با آ‌نان بیشتر آشنا شوند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با استفاده از این سامانه هر داوطلبی مسیر مشخص تبلیغاتی در فضای مجازی دارد، اظهار داشت: این کار به نفع داوطلبان است و به مردم اعلام می‌کند که وب سایت‌های معتبرشان کدام‌ها هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری نامه‌ای ارسال کردیم و در مورد استفاده از سامانه "بیتاک" توضیحات لازم را ارائه کردیم، اکنون صفحات آنها فعال است و می‌توانند مطالب و برنامه‌های خود را با  مراجعه به آدرس bitaak.ir انتشار دهند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار