معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک میلیون پرسنل وزارت آموزش و پرورش از آموزشهای تخصصی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبرز حمیدی در همایش کشوری روسای ادارات برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی که در مجموعه آموزشی و رفاهی خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی وزارت آموزش و پرورش توانمندسازی کارکنان است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک میلیون پرسنل وزارت آموزش و پرورش از آموزشهای تخصصی برخوردار می‌شوند تا بتوانند نقش تاثیرگذاری در تربیت نیروهای فرهیخته داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش 20 ساعت است، افزود: آموزش‌های عمومی نیز به کارکنان آموزش و پرورش ارائه می‌شود که مدت این آموزش‌ها نیز 40 ساعت است.

معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از آمادگی کامل وزارت آموزش و پروش برای توانمندسازی معلمان در راستای ارائه آموزش‌های نوین به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: مهمترین اولویت ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان آموزش و پرورش به ویژه فرهنگیان استفاده از فناوری‌های نوین و روز است تا بتوانیم گام مهمی در توسعه و پیشرفت علمی در کشور برداریم.

حمیدی تصریح کرد: امروزه معلمان نقش اساسی در توسعه و پیشرفت علمی کشور دارند که نیاز است این افراد از آموزش‌های تخصصی و مهارتی نوین و به‌روز برخوردار شوند تا بتوانند در روند تحصیل دانش‌آموزان و مهارت‌آموزی کمک اساسی داشته باشند.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه آموزش نیروهای انسانی در وزارت آموزش و پرورش انجام شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اقدامات در استان‌های کشور نیز تداوم می‌یابد تا بتوانیم گام اساسی در حوزه آموزش برداریم.

حمیدی با بیان اینکه بسیاری از مدارس کشور از طرح هوشمندسازی برخوردار شده‌اند، اظهار کرد: هوشمندسازی مدارس یک امر اساسی بوده که توانسته است روند آموزش را در وزارت آموزش و پرورش تسهیل کند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی معلمان امسال به طور منظم در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود، گفت: هدف این دوره‌ها توانمندسازی معلمان است تا بتوانند دانش‌‌آموزی نخبه و فرهیخته برای پیشرفت کشور تحویل دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.