تعامل و هم فکری پليس و آموزش و پرورش، زمينه ساز امنيت پايدار در جامعه است.

سرهنگ حسین ثقفی فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بیان اینکه تعامل و هم فکری پليس و آموزش و پرورش، موجب ارتقاء امنيت اجتماعی خواهد شد گفت:در اين مسير نقش آموزش و پرورش بسيار كليدی است.

سرهنگ ثقفی در ديدار با رئیس آموزش و پرورش شهرستان، ضمن تبريك روز معلم به تمامی جهادگران عرصه تعليم و تربيت،افزود: آموزش و پرورش از جمله نهادهايی است که می تواند نقش موثری در نهادينه شدن فرهنگ خود مراقبتی و پيشگيری داشته باشد.

وی آموزش و پرورش را بازوی توانمند پليس در حوزه های مختلف علمی برشمرد و بيان داشت: تعامل و همفکری پليس و آموزش و پرورش، زمينه ساز امنيت پايدار در جامعه است و توسعه و ارتقاء امنيت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر، فرهنگ سازی را مهمترين راهبرد مقابله با آسيب های اجتماعی دانست و خاطرنشان كرد: در اين مسير نقش آموزش و پرورش بسيار كليدی است، زيرا معلمان هنر بهتر زيستن را به افراد جامعه می آموزند و در پيشبرد مهارت های آموزشی آنان نیز بسيار موثر هستند.

اين مقام انتظامی به نقش جامعه پذيری آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: کاربرد عمومی آموزش و پرورش، اجتماعی کردن افراد جامعه است كه در اين راستا، انتقال فرهنگ و اخلاق اسلامی، تربيت اسلامی، گزينش تخصصی و نظارت بر ارزش ها موجب شگل گيری شخصيت افراد، امنيت و سلامت جامعه می شود

 ثقفی ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای پليس و آموزش و پرورش شهرستان افزود: معلمان در فضای آموزشی، دانش آموزان را تربيت و پرورش می دهند و پليس نيز در جامعه به عنوان معلمان نظم و امنيت ، خدمت رسانی می کند و اين دو نهاد می توانند همواره در تعامل ها و پژوهش های مشترک، تهديد ها و آسيب های اجتماعی را در راستای رشد و شكوفايی روز افزون دانش آموزان تبديل كنند.

وي ياد آور شد: بهره گيری از ظرفيت گسترده آموزش و پرورش در راستای اجرای طرح های امنيتي و از طريق فرهنگ سازی در نهاد خانواده باعث می شود تا طرح های نيروی انتظامی با موفقيت بيشتری همراه باشد که نمونه آن را می توان در طرح هميار پليس مشاهده کرد.

در ادامه این دیدار رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان اظهار داشت: حضور پليس در مراكز آموزشی به ويژه مدارس ، در تمامی مقاطع تحصيلی موثر و در خيلی از موارد راهگشای دانش آموزان و خانواده های آنان بوده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان همچنین خاطر نشان كرد: اميدواريم با مشارکت ، همکاری و بهره گيری از تجربه های مشترك ، شاهد برداشتن گام های مؤثر ديگری در راستای پيشگيری از آسيب های اجتماعی و برقراری نظم و امنيت پايدار در جامعه باشيم.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.