۳/۵ میلیون زوج نابارور در حسرت بچه دار شدن/ زوجین ناباور مشاوره و معاینه رایگان می‌شوند

رییس انجمن جنین شناسی و تولید مثل ایران از مشاوره رایگان و معاینه به زوجین نابارور در کشور خبر داد.

مشاوره رایگان بیش از ۳۰ مرکز به زوج‌های نابارور در ایران
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی آخوندی رییس انجمن شناسی تولید مثل ایران در سومین کنگره بین المللی تولید مثل، اظهار داشت: مشکل زوج‌های نابارور، تنها ابتلا به بیماری نیست، بلکه آن‌ها با طیفی گسترده از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی، مواجه اند که بنیان خانوادۀ آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
 
وی ادامه داد: لازم است که این زوج‌ها از سوی خانواده و جامعه تحت حمایت قرار گیرند. این حمایت‌ها باید آگاهانه و متناسب با شرایط زوج‌های نابارور انجام شود.
 
رییس انجمن جنین شناسی و تولید مثل ایران افزود: هدف از نام گذاری این روز، تشریح ابعاد مختلف مشکل ناباروری در جامعۀ ایران، تغییر نگرش عمومی دربارۀ ناباروری و جلب حمایت نهادها، سازمان‌ها و خیرین برای کمک به زوج‌های نابارور است.
 
آخوندی افزود: همزمان با اجرای کمپین خانواده، تولیدمثل و فرزندپروری و روز حمایت از زوج‌های نابارور، این زوج‌ها در بیش از سی مرکز درمان ناباروری کشور مشاوره و معاینه رایگان می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: با اطلاع رسانی تمام رسانه‌ها در مورد حفظ باروری، آگاهی مردم در این زمینه افزایش پیدا می‌کند، افرادی که دیر ازدواج می‌کنند و همچنین والدینی که کودک مبتلا به سرطان دارند، باید بدانند که بعد از درمان این بیماری، باروری فرد در بزرگسالی مختل می‌شود که با افزایش اطلاع رسانی، از ناباروری آن‌ها می‌توان جلوگیری کرد.  
 
آخوندی درباره تداوم این کمپین در سال‌های آینده اظهار کرد: با این روند و توجه به هدف این کمپین که سلامت خانواده و حفظ باروری است، مشکل میزان رشد جمعیت کشور را می‌توان بهبود بخشید.
 
رییس انجمن جنین شناسی و تولید مثل ایران بیان کرد: در حال حاضر در سراسر دنیا حدود ۲۰ درصد با زوج‌های نابارور روبرو هستیم و در ایران بنا بر آمار وزارت بهداشت حدود ۳/۵ میلیون زوج نابارور داریم.
 
آخوندی ادامه داد: با توجه به اینکه نمی‌توان ازدواج و بچه دار شدن را اجباری کرد، در نتیجه تنها باید با فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم کمک به رشد جمعیت کنیم تا زودتر از آنچه تصور می‌شود، ثمرات آن را در جامعه شاهد باشیم.  
 
وی عنوان کرد: ما دو وظیفه اصلی داریم که باید در مسیر و مرزهای دانش حرکت کنیم و با متخصصین کشورهای دیگر در این حوزه همکاری داشته باشیم به طوری که افرادی که در جنوبی‌ترین قسمت ایران زندگی می‌کنند باید امکانات برابری مثل تهران دریافت کنند.
 
رییس انجمن جنین شناسی یادآور شد: در واقع حمایت از این افراد یک ضرورت حاکمیتی است که متاسفانه حمایتی صورت نمی‌گیرد و مهم‌ترین هدف ما پیوند متخصصین این رشته‌ها با جامعه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
جای اینکه این همه پول خرج درمان کنن برن یه بچه به سرپرستی قبول کنن اصل کار تربیت بچه ست
آخرین اخبار