کاردار پیشین ایران در لندن گفت: اتحادیه اروپا مدافع روابط با ایران و برجام و مکرون نیز تاکنون سیاستی علیه مسلمانان نداشته است؛ بنابراین به پایبندی او به برجام خوشبینم.

مکرون برجام را حفظ می‌کندسیدجلال ساداتیان کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیروزی "امانوئل مکرون" در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و تاثیر پیروزی او در آینده روابط سیاسی ایران و فرانسه بیان داشت: همین قدر که "مارین لوپن" رهبر و نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی با برنامه‌های ضد مهاجرتی و ضد مسلمانان در این انتخابات پیروز نشد را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: تاکنون شاهد سیاست‌های ضد مهاجرتی و ضد مسلمانان از سوی مکرون نبوده‌ایم، بنابراین به نظر می‌رسد می‌توانیم روابط معمولی‌ خودمان را طبق خطی که تاکنون فعال بوده است، حفظ کنیم.

دیپلمات سابق کشورمان درباره اینکه رویکرد مکرون در پایبندی به برجام را چگونه می‌بینید خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا اکنون مدافع روابط با ایران و حفظ برجام است و تلاش کرده تا همچنان موقعیت و روابط معقول خود را با تهران حفظ کند، بنابراین با توجه به تاثیری که این اتحادیه در فرانسه دارد می‌توان گفت که به پایبندی پاریس و او به توافقنامه برجام خوشبینیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار